فرهنگ واژگان

Convert: در لغت به معنای تبدیل است و همین مفهوم را نیز به همراه دارد. تغییر شکل‌دادن یا تبدیل شدن با عبارت Convert همراه می‌شود و این تبدیل‌شدن هنگامی که روی اطلاعات رایانه‌ای صورت گیرد، تبدیل فرمت یا مشخصات اطلاعات را با خود همراه می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۶

به‌ عبارت دیگر هنگامی که عملیات Convert روی یک فایل اجرا می‌شود ممکن است فرمت آن (پسوندی که در انتهای نام فایل وجود دارد) تغییر کند و در مواردی نیز ممکن است عملیات تبدیل ضمن حفظ فرمت فعلی موجب تغییر در مشخصات فایل شود. به‌عنوان مثال ممکن است یک فایل ویدئویی از فرمت AVI به MKV تبدیل شود یا ممکن است فایلی با فرمت MKV با نسبت تصویر 4 به 3 به فایلی در همین فرمت با نسبت تصویر 16 به 9 تبدیل شود.

 Vector

در برنامه‌نویسی کامپیوتر به ارائه‌های تک‌بعدی گفته می‌شود و گاهی معنای اشاره‌گر (Pointer) را می‌رساند. واژه وکتور در علوم گرافیک رایانه نیز به خطی اطلاق می‌شود که با مختصات مکانی نقاط ابتدایی و انتهایی خود مشخص می‌شود. تصاویر وکتور که به آنها تصاویر برداری نیز می‌گویند برخلاف تصاویر بیت‌مپ (نقشه بیتی) از حجم کمتری برخوردارند و باتوجه به ساختار ذخیره‌سازی نقاط ابتدایی و انتهایی خطوط در حافظه، هنگام تغییر کیفیت یا بزرگنمایی آنها هیچ‌گونه افت کیفیتی رخ نخواهد داد و هیچ‌گونه محدودیتی نیز برای کاربران هنگام انجام این کار وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها