این ستون مخصوص شماست؛ مردم‌نهادهایی که عاشق طبیعت، محیط‌زیست و ماندگاری کشور بزرگ و سرسبزمان هستید. از تلاشتان برای همراه کردن هموطنانمان با سه‌شنبه‌های بدون خودرو بگویید. از کاشت نهال در عرصه‌های طبیعی و از پاکسازی طبیعت از زباله یا هر تلاش دیگری که به حفظ پاکیزگی و سلامت طبیعت زیبای کشورمان کمک می‌کند. ما نیز این تلاش‌ها را منعکس خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۷

سبز سیاره کرمانشاه

این گروه برای گرامیداشت هوای پاک جامعه، حمایت از عناصر طبیعی و محیط‌زیست کرمانشاه، سه‌شنبه گذشته ضمن پیوستن به کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در یک ایستگاه شهری و ۱۳مدرسه به آموزش راهکارهای کاهش آلودگی هوا و مراقبت از خود هنگام آلودگی هوا اقدام کرد.

همیاران طبیعت لرستان

اعضای این کانون به دنبال برنامه هفتگی کاشت بذر در نهالستان، با کمک 30 نفر از دوستداران طبیعت، طی هفته گذشته به کاشت 800 گلدان بذر پسته وحشی (قلنگ) برای انتقال آنها به طبیعت اقدام کرد.

انجمن همیاران محیط‌زیست زرقان فارس

اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو و سومین مرحله کاشت بذر بادام کوهی در منطقه تنگ‌چشمه در روز دوم بهمن با همت این انجمن و همیاری 200 نفر از دانش‌آموزان دخترانه مدرسه ناصر معدلی و دوستداران محیط‌زیست زرقان انجام شد.

سه‌شنبه‌های بدون خودرو در دیگراستان‌ها

حدود یک ماه از راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در استان مرکزی با همت و خلاقیت یکی از انجمن‌های مردم‌نهاد این استان می‌گذرد. خوشبختانه این اقدام زیست‌محیطی با موج گسترده‌ای در میان استان‌های کشور همراه شده و تاکنون شهروندان گیلانی، لرستانی، قمی، مازنی، آذربایجان غربی، فارس، اصفهان و خوزستان به این کمپین پیوسته‌اند.

دست‌های مهربانی در خوانسار

به همت جمعیت همیاران محیط‌زیست خوانسار در استان اصفهان و به مناسبت 26 دی روز ملی حمایت از حیوانات، آیین دست‌های مهربانی در شهرستان خوانسار برگزار شد. در این برنامه که در منطقه برفی گلستانکوه انجام شد، دوستداران طبیعت همچنین به ریختن نان خشک و دانه برای پرندگان اقدام کردند و ظرف‌هایی که به عنوان محلی برای ریختن دانه تهیه شده بود نیز به درختان نصب شد.

قرار سبز سیاره

نود و هفتمین برنامه پاکسازان طبیعت فارس دوم بهمن ماه با حضور 42 نفر از دوستداران راستین طبیعت در دو مرحله برگزار شد. این کمپین در مرحله اول به نرگس‌زار زیبای کازرون رفته و در مرحله بعد برای پاکسازی دشت برم اقدام کرد.

انجمن جنگلیاران کوهدشت

اعضای انجمن جنگلیاران کوهدشت دوم بهمن با همکاری اداره محیط‌زیست به مناسبت هفته هوای پاک اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی محیط‌زیستی و کاشت بذر بلوط در منطقه پریان کردند.

سبزاندیشان جوان در مهاباد

معرفی و شروع سه‌شنبه‌های بدون خودرو در یکی از میادین اصلی شهر مهاباد توسط انجمن سبزاندیشان جوان مهاباد و کشیدن نقاشی و خواندن دلنوشته از زبان زمین توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره دو مهاباد از فعالیت‌های یک هفته گذشته این انجمن بوده است.

رفتگران طبیعت رفسنجان

سه فلامینگوی زیبا در حالی که روز جمعه 2 بهمن بر فراز دریاچه شورنوق پرواز می‌کردند، شاهد گردهمایی 70 نفر از طبیعت‌دوستان شامل کوهنوردان و عکاسان رفسنجانی بودند که به بازدید دریاچه آمده بودند. در میان این عده گروه رفتگران طبیعت رفسنجان با همکاری گروه دوستداران طبیعت به انجام بیست و دومین مرحله از پاکسازی اطراف دریاچه اقدام کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها