شرایط افزایش ابتلای مردم دزفول به بیماری سالک بسیار نگران‌کننده است و کارشناسان درخصوص گسترش آن بخصوص در روستاها هشدار می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۴۷۱۹

به گزارش مهر، بیماری سالک یا لیشمانیوزیس یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان ازجمله جوندگان است که از طریق نیش یک پشه آلوده به انگل به نام پشه خاکی به انسان منتقل می‌شود.

شهلا بیگدلی،کار‌شناس برنامه مبارزه با سالک مرکز بهداشت استان خوزستان در خصوص گسترش این نوع بیماری در شهرهای خوزستان می‌گوید: سالک از بیماری‌های بومی استان خوزستان است وبه طور میانگین سالانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر در استانبه سالک مبتلا می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز در این خصوص می‌افزاید: از ابتدای امسال تا پایان آذر، ۱۴۰ نفر در مناطق روستایی دزفول به بیماری سالک مبتلا شده‌اند که این امر نسبت به سال گذشته رشد ۳۷ درصدی داشته است. رضا پورآئین می‌افزاید: در مناطق شهری دزفول نیز حدود ۹۶ نفر به این بیماری دچار شده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد ۲۶ درصدی داشته است. وی با بیان این که بیشترین موارد ابتلا به این بیماری در منطقه 6 دزفول با ۵۹ مورد و شهر امام با ۵۱ مورد بوده است، عنوان می‌کند: البته تعداد افرادی که در دزفول به بیماری سالک مبتلا شده‌اند بیشتر از آمار موجود است؛ چراکه بسیاری از افراد پس از ابتلا به این بیماری به پزشک مراجعه نمی‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها