فناوری پوشش رنگ «الکترولومینیسنت» به وسایل نقلیه قابلیت درخشندگی می‌بخشد

خودروهایی که می‌درخشند

عموم مردم با این دید خودرو می‌خرند که باور دارند یک وسیله نقلیه شخصی می‌تواند ضامن آسایش و راحتی آنها در سفرهای روزانه باشد.
کد خبر: ۸۷۴۶۶۷
کانسپت ۲۶؛ از ترافیک لذت ببرید

این در حالی است که ترافیک‌های سنگین و پیش‌بینی نشده مجال نمی‌دهد لذت این آسایش و راحتی را تجربه کنیم. اکنون، شرکت سوئدی خودروسازی ولوو در تازه‌ترین اقدام خود اعلام کرده قصد دارد این خواسته گمشده را به خریداران خودرو بازگرداند. ولوو راه‌حل برون رفت از معضل خستگی و بی‌حوصلگی در ترافیک‌های سرسام‌آور را در ایده ساخت خودروهای خودکار می‌بیند. کانسپت ۲۶، جدیدترین خودروی این شرکت در راستای تحقق این هدف طراحی شده و به راننده امکان می‌دهد درباره این که اوقات خود را حین سواری چگونه سپری کند، تصمیم بگیرد.

این خودرو در سه حالت عملیاتی متنوع قابل تنظیم است. در حالت اول، راننده خودش کنترل خودرو را به عهده می‌گیرد و مانند موارد عادی به رانندگی در مسیر ادامه می‌دهد. در حالت دوم، سرنشین خودرو انتخاب می‌کند که خودش راننده نباشد و خودرو به طور خودکار هدایت شود. در این حالت، صندلی راننده به عقب می‌رود و از مقابل فرمان فاصله می‌گیرد تا سرنشین برای انجام اعمال غیر رانندگی فضای کافی در اختیار داشته باشد. برقراری تماس، تماشای فیلم یا برنامه‌های تلویزیونی و جست وجو در فضای مجازی ازجمله اموری است که راننده خودرو می‌تواند در حالت رانندگی خودکار به انجام آنها سرگرم شود. در حالت سوم، صندلی راننده به حالت خوابیده درمی‌آید و راننده می‌تواند تا رسیدن به مقصد دراز بکشد و از مسیر لذت ببرد.

در حالت رانندگی خودکار، سیستم رابط رانندگی خودکار موجب تسهیل انتقال هدایت خودرو از راننده به خودرو می‌شود. این سیستم کمک می‌کند راننده بتواند در همه حال نسبت به اقدامات بعدی خودرو آگاه باشد. برای مثال، زمان تغییر مسیر خودرو از یک لاین به لاین دیگر یا سبقت از خودروهای دیگر از پیش در این سیستم قابل مشاهده است. در وضعیت خودکار، یک صفحه نمایش با ابعاد بزرگ که در قسمت داشبورد سرنشین کناری تعبیه شده به سمت راننده می‌چرخد و یک جای پا نیز از قسمت زیر صندلی راننده خارج می‌شود. به علاوه با عقب رفتن فرمان، فضای کافی برای استفاده از یک میز فراهم می‌شود. این نوع طراحی داخلی در نیسان آی‌دی‌اِس نیز که فقط چند هفته پیشتر از کانسپت ۲۶ در توکیو رونمایی شد، به چشم می‌خورد. معماری داخلی کانسپت ۲۶ بر پایه پلتفرم مادولار قرار دارد. این پلتفرم از یک مجموعه قطعات ساختاری و الکترونیکی تشکیل شده که به مهندسان خودرو امکان می‌دهد با استفاده از مجموعه قطعات جداگانه، معماری دلخواه خود را طراحی کنند. از این امکان در خودروی دیگر ولوو نیز که در نمایشگاه شانگهای به نمایش درآمد، استفاده شده است. این خودروی شاسی بلند که ایکس سی۹۰ نام‌گذاری شده ظرفیت جاگیری هفت سرنشین را دارد و به تجهیزات رفاهی از قبیل یخچال، صفحه نمایش و ابزارهای سرگرمی مجهز است. ولوو سال ۲۰۱۷ بزرگ‌ترین آزمایش خودروهای خودکار را در برنامه کار دارد. در این آزمایش که در ژوهانسبورگ انجام خواهد شد صد راننده هدایت وسایل نقلیه خود را به خودروهای خودکار ساخت ولوو تسلیم خواهند کرد. با این اوصاف به نظر می‌رسد این شرکت در حوزه طراحی خودروهای خودکار و لوکس گوی سبقت را ربوده و یک مسیر صعودی را طی می‌کند.

منبع: BBC

مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها