از سال 1367 با کار رسانه آشنا شدم. سال 1370 انیمیشنی با نام همسفر ساختم. همسفر داستان بچه‌ای بود که تمام ایران را می‌گشت و با آداب و رسوم مردم آشنا می‌شد. آن انیمیشن در چند جشنواره برنده جایزه شد.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۴

بعد از مدتی برنامه صبح به خیر ایران در شبکه یک به مدیریت آقای ارجمند راه‌اندازی شد و من فکر همسفر را از حالت انیمیشن خارج کرده و پای در راه سفر گذاشتم و به شهرستان‌ها و روستاهای سراسر ایران رفته و به صورت ضبط شده (غیرزنده) برنامه‌سازی کردم. در سال 1374 کسوفی در شهر بیرجند رخ داد و من برای اولین بار یک گزارش زنده برای صبح‌به خیر ایران اجرا کردم. با پیشنهاد آقای ارجمند، از آن پس، گروه ما تمام برنامه‌های خود را هر صبح از روستاها و شهرستان‌های مختلف به صورت زنده پخش کرد.

در مدت 13 سال سفر مداوم، من سه بار تمام ایران را شهر به شهر و روستا به روستا گشتم که به نظر خودم یک توفیق الهی بود که نصیبم شد. این سفرها با برنامه «مستقیم آبادی» ادامه پیدا کرد. بعد از یک توقف هشت ماهه در تولید برنامه، به‌تازگی تولید و پخش صبح به خیر ایران هر روز از ساعت 6 و 30 تا 8و30دقیقه روی آنتن شبکه یک می‌رود و از دوشنبه آینده برنامه من با سفرنامه کرمان آغاز خواهد شد.

در تمام این سفرها مهم‌ترین موضوع، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، آشنایی با آداب و رسوم مردم و اقوام ایرانی و آشنایی با نوع زندگی ساده، سالم و بی‌آلایش مردم شهرستان‌ها و روستاییان است. سادگی و سلامت زندگی مردم اقوام ایرانی برای من یک زیبایی وصف‌ناپذیر دارد. وقتی گروه برنامه‌ساز صدا و سیما وارد یک روستا می‌شود با استقبال و روی خوش و آغوش باز مردم روبه‌رو شده و از آن مهم‌تر، اهالی می‌توانند به صورت زنده مسائل، مشکلات و جذابیت‌های دیار خود را به سمع و نظر هموطنان و مسئولان برسانند. در کل با مردم بودن برای من بهترین لحظه‌های برنامه‌سازی تلویزیونی بوده و هست.

سیدمحمدعلی اقبال‌واحدی - مجری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها