محمد خزاعی، دبیر کنگره ملی شهدای هنرمند ضمن تاکید بر نقش موثر هنرمندان در انقلاب و دفاع مقدس، قدردانی بیش از صد هنرمند شهید، برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی شهدای هنرمند، رونمایی از سرود جدید حامد زمانی و تجلیل از شهید آیت‌الله نمر را از جمله مهم‌ترین اخبار و برنامه‌های این رویداد فرهنگی و هنری دانست.
کد خبر: ۸۷۰۲۵۱
کنگره شهدای هنرمند؛ احیای هنر انقلاب

به گزارش جام‌جم، نشست خبری کنگره ملی 2000 شهید هنرمند صبح روز گذشته با حضور محمد خزاعی دبیر، یزدان عشیری مدیر روابط عمومی، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از اصحاب رسانه در مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد. دبیر این کنگره با بیان این‌که شهدای هنرمند بر گردن ما حق دارند، اذعان کرد که قبیله‌گرایی در هنر انقلاب اسلامی جایی ندارد و همه باید از قبیله فرهنگ شهادت و مقاومت باشیم.

محمد خزاعی گفت: نباید اجازه دهیم گفتمان انقلاب اسلامی میان زرق و برق‌ها و جنگ‌های دنیایی و کشمکش‌های بیهوده فراموش شود و نباید به آرمان شهدای هنرمند و هنر انقلاب خیانت کنیم.

خزاعی به فضای هنری کشور اشاره کرد و افزود: هنرمندان شهید اهل هوا و هوس و جایزه و زرق و برق و شهرت‌طلبی و مقام‌های دنیوی نبودند، بلکه در جستجوی مقامی دیگر و فضایی دیگر بودند. کنگره شهدای هنرمند تلاش می‌کند تا یک‌بار دیگر هنر انقلاب احیا شود و در مناسبات فرهنگی امروز اشاعه پیدا کند. دبیر کنگره ملی شهدای هنرمند در بخش دیگری از صحبت‌هایش تصریح کرد: هنرمندان و مستندسازان همواره در متن دفاع مقدس و لحظات حساس نظام اسلامی در میدان حضور داشتند و امروز هم تا قلب جبهه‌های نبرد علیه گروه‌های تکفیری و سلفی در سوریه و عراق حاضرند.

خزاعی در ادامه از برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی شهدای هنرمند همزمان با کنگره تخصصی و اجلاسیه اصلی از 29 دی به مدت سه روز در گالری‌های خانه هنرمندان ایران خبر داد. دبیر کنگره شهدای هنرمند همچنین به قدردانی بیش از صد هنرمند شهید و هنرمند معاصر در این رویداد اشاره کرد و گفت: در کنگره‌های تخصصی و اجلاسیه اصلی از بیش از صد هنرمند شهید و هنرمندان و نویسندگان معاصر و زنده‌ای که درباره شهدا اثر خلق کردند، قدردانی می‌شود.

این تهیه‌کننده سینما از رونمایی سرود حامد زمانی برای شهدای هنرمند هم در این کنگره خبر داد و افزود: به جز سرود حامد زمانی باید به گستردگی تولید آثار و انتشار کتاب برای شهدای هنرمند در این رویداد اشاره کنم. تولید 12 مستند در 380 دقیقه، تولید سه آلبوم موسیقی، تولید 14 مستند توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج، تولید دو عنوان نماآهنگ، تولید و اجرای شش عنوان تئاتر و تولید بیش از 30 عنوان کتاب از جمله این تلاش‌هاست.

خزاعی ادامه داد: شبکه‌های مختلف رسانه ملی هم همراه با کنگره اقدام به تولید برنامه و پخش وله‌ها و کلیپ‌های ویژه خواهند کرد و در این زمینه علاوه بر موارد اشاره شده 40 عنوان کلیپ شهدای هنرمند نیز در حال تولید برای پخش است. همچنین، تهیه و تولید شش قسمت ویژه‌برنامه و پخش در یکی از شبکه‌های اول و دوم سیما از دیگر برنامه‌هاست.

دکترغلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان هم با اشاره به تاریخچه کنگره ملی 2000 شهید هنرمند گفت: بی‌شک پیروزی و حفظ انقلاب شکوهمند اسلامی، مرهون فداکاری و ایثار کسانی است که همواره در مسیر تحقق آرمان‌های گرانسنگ رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) جانفشانی کرده و با تأسی از رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب، درخت تنومند انقلاب اسلامی را بارور ساخته‌اند.

لازم به ذکر است دکتر محمود عاطفی رئیس مرکز بسیج سازمان صدا و سیما، ریاست شورای سیاستگذاری کنگره تخصصی فیلم و سینما را در این رویداد به عهده دارد.

کنگره شهدای هنرمند به دبیری محمد خزاعی از 23 دی‌ماه تا اول بهمن ماه برگزار می‌شود.

علی رستگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها