زن پیشگوی مشهور بلغارستانی که 20 سال پیش درگذشت، پایان موجودیت اروپا و بروز یک جنگ عظیم میان مسلمانان در سال 2016 را پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۸۶۸۷۶۹
پیش‌ گویی درباره پایان موجودیت اروپا

به گزارش جام جم آنلاین، روزنامه دیلی‌میل نوشت:"بابا وانگا"، زن پیشگوی بلغارستانی که در سال 1996 در سن 85 سالگی درگذشت، به دلیل درست بودن 85 درصد از پیشگویی‌هایش به عنوان "نوستراداموس بالکان" مشهور است.

این پیشگوی نابینا که تا قبل از این، وقوع حملات تروریستی 11 سپتامبر و سونامی مرگبار اقیانوس هند در سال 2004 را پیش‌بینی کرده بود، یکی از پیش‌بینی‌ هایش این است که در سال 2016 افراط‌گران حمله بزرگی به اروپا انجام خواهند داد.

وانگا در طول عمرش صدها پیش‌بینی انجام داد که شامل بروز یک جنگ عظیم میان مسلمانان که با بهار عربی در سال 2010 آغاز می‌شود، بوده است.

وی پیش‌بینی کرده که این جنگ در سوریه اتفاق افتاده و در سال 2043 با استقرار یک "خلافت" به پایتختی شهر رُم ایتالیا به پایان خواهد رسید.

درخواست رهبر کره‌شمالی برای اتحاد با کره‌جنوبی

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی خواستار "آغاز مرحله جدیدی از اتحاد ملی و احیای روابط" با کره‌جنوبی شد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، رهبر کره‌شمالی این سخنان را ابتدای سال نو میلادی ایراد کرد و گفت، لازم است «راهی» را برای عادی‌سازی روابط بین دو کره آغاز کنند.

تقویم در کره شمالی بر اساس تقویم میلادی نیست و بر اساس روز تولد کیم ایل سونگ، بنیانگذار این کشور تدوین شده است که 15 آوریل 1912 است. بدین ترتیب در حال حاضر در کره شمالی سال 103 است، نه سال 2016 میلادی.

دو کره شمالی و جنوبی پس از جنگی که از سال‌های 1950 تا 1953 به طول انجامید، هیچ معاهده صلحی را امضا نکرده‌اند.

در دسامبر 2015 و پس از شدت یافتن تنش‌ها در ماه اوت که با تیراندازی در منطقه غیرنظامی شده مرز دو کره همراه بود، کره شمالی و جنوبی مذاکرات را از سر گرفتند. پیونگ‌یانگ در آن زمان این اقدام را "حالت شبه‌جنگ" اعلام کرد و مذاکرات دو روزه طرفین بدون هیچ نتیجه‌ای متوقف شد.

راه طولانی و پرسنگلاخ برجام

سفیر اسبق ایران در اردن، با بیان اینکه راه برجام طولانی و پرسنگلاخ است، گفت: آمریکا به دنبال تغییر رفتار ایران است و نسبت به کشورمان هم کینه دارد و هم دچار نوعی سردرگمی است.

نصرت الله تاجیک در پاسخ به این سوال که شما خود قربانی تحریم هستید آیا فکر می کنید این کشور حاضر خواهد شد تحریم های ضد ایران را لغو و برجام را اجرایی کند، گفت: من احساس می‌کنم اراده دو کشور ایران و آمریکا بر حل مسائلی که در قالب برجام دیده شده، وجود دارد اما بحث تحریم‌ها، بحث پیچیده و زمان‌بری است و به این سرعت حل نخواهد شد.

این دیپلمات ایرانی که سابقه چند سال حبس به دلایل واهی در انگلیس را دارد، در واکنش به تصویب طرح ممنوعیت تردد به ایران در کنگره آمریکا افزود: این کشور برخلاف آنچه که در قالب برجام آمده، ممکن است تلاش‌هایی انجام دهد که برای سیاست خارجی ما آزار باشد؛ چرا که اذیت و آزار یکی از خصوصیت‌های سیاست آمریکایی‌ها در ارتباط با ما خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در مجموع به دنبال تغییر رفتار ایران هستند، تاکید کرد: اگر در قالب برجام تفاهم هایی با آمریکا داشته‌ایم نباید این تلقی بشود که همه مسائل ما با آمریکا حل خواهد شد. خیر، این‌گونه نیست. این روندی که شروع کردیم، زمانبر، طولانی و پر سنگلاخ است و باید با صبوری و حوصله این روابط را مدیریت کنیم.

تاجیک با بیان اینکه آمریکا در مواجه با ایران هم کینه دارد و هم دچار نوعی سردرگمی است، گفت: از سرنگونی حکومت ملی مصدق به بعد ما مشکلاتی با آمریکا داشته ایم و معتقدم که آمریکایی‌ها هم کینه ایران را در دل دارند و هم به نوعی سردرگم هستند ولی ما می‌توانیم با حفظ اصول از همین روشی که به برجام ختم شده، یعنی مذاکره و گفتگو، کم‌کم یک پایه‌ای بسازیم که دشمنی و زهر سیاست آمریکا را بگیریم.

ماجرای پیوستن زن پاکستانی به داعش

زنی به نام «بشری» که افکار تکفیری داشت، بعد از پیوستن به داعش همراه 4 فرزند پسر خود برای پیوستن به گروه تروریستی داعش راهی سوریه شده است.

روزنامه دیلی پاکستان در این زمینه نوشت: ابوبکر البغدادی رهبر داعش با برخی رهبران گروه‌های تروریستی همچنین افراط‌گرایان در پاکستان در ارتباط است و از آنها برای جذب نیرو استفاده می‌کند.

طبق این گزارش بشری یک زن تحصیل کرده پاکستانی است که مدرک لیسانس خود را از دانشگاه پنجاب دریافت کرده و به مدت 5 سال مدیر مدرسه دینی «نورالهدی الاسلامی» در لاهور بوده است.

گزارش ها نشان می‌دهد بشری از مدت‌ها قبل از طریق نامه با ابوبکر البغدادی در ارتباط بود و سرانجام در تاریخ 12 دسامبر سال جاری بدون اینکه چیزی به خانواده‌اش بگوید به سوریه گریخت.

مولاناسعید از مدیران مدارس دینی در پاکستان گفت: بشری اعلام کرده بود برای تدریس قرآن به منطقه قصور می‌رود اما نمی‌دانم چطور از سوریه سر درآورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها