هفته پنجم لیگ برتر والیبال بانوان

ذوب‌آهن و دانشگاه آزاد برای جایگاه دومی می‌جنگند

والیبال هم کم‌کم «90» لازم می‌شود. لیگی که هر هفته با حواشی بسیار سپری می‌شود، این بار شاهد ناسزاگویی و زد و خورد بازیکنانی در حد و اندازه‌های مهدی مهدوی و والریو ورمیلیو ایتالیایی بود؛ صحنه‌هایی زشت که تا مدت‌ها اذهان اهالی ورزش را مکدر خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۸۴۰۹
آبشار بی اخلاقی در والیبال ایران

دیدار پیکان و بانک سرمایه قرار بود گل سرسبد بازی‌های هفته دوم دور برگشت لیگ باشد. جدال دو مدعی اصلی قهرمانی که بیشترین ستاره را در ترکیب خود جای داده‌اند، باید هم بهترین بازی هفته لقب می‌گرفت، اما اتفاقات پایان بازی که اتفاقا به صورت زنده و مستقیم هم از تلویزیون پخش می‌شد، همه را شوکه کرد.

اما چه اتفاقی افتاد که بازیکنان بااخلاقی چون مهدی مهدوی با لگد، بازیکن ایتالیایی تیم پیکان را زد؟ و چه شد که بازیکنانی ملی‌پوشی چون شهرام محمدی و محمد موسوی اینچنین در بطن یک درگیری ناخواسته قرار گرفتند؟ فعلا توپ در زمین ورمیلیو است. ظاهرا این بازیکن ایتالیایی با فحاشی‌های خود جو را به‌هم ریخته است. مهدی مهدوی، در این باره گفت: حاشیه اصلی بین من و ورمیلیو نبود بلکه بین این بازیکن و همه تیم ما بود. ورمیلیو از زمان گرم کردن تیم‌ها و سکه انداختن رفتار غیرقابل قبول خودش را شروع کرد و در نهایت هم به خواسته‌اش رسید. فدراسیون تا کی باید چنین رفتاری را تحمل کند. این که یک بازیکن خارجی بیاید در ایران و همه را مسخره کند.

کاپیتان تیم والیبال بانک سرمایه با بیان این‌که ورمیلیو را باید از ایران بیرون کرد، ادامه داد: من از ابتدای مسابقه به داور بازی گفتم این بازیکن را کنترل کنید. وقتی فحش می‌دهد، اخراجش کنید. وقتی کاری به او ندارید، همین می‌شود. بازی بعد از چند وقت پخش مستقیم می‌شود و اصلا نباید چنین اتفاق‌هایی رخ دهد. من نمی‌توانم بگویم چه فحش‌هایی داد. او توهین می‌کند، هم به زن و بچه من و هم به تمام ایران.

ظاهرا فحاشی ورمیلیو فقط دلیل درگیری‌ها نبود. این بازیکن ایتالیایی بعد از مسابقه، درحالی که سیدمحمد موسوی از ناحیه کمر احساس درد می‌کرد، او را از پشت هل داد تا دیگر بازیکنان بانک سرمایه نسبت به این رفتار واکنش نشان دهند. موسوی درباره این حواشی گفت: همیشه کری‌خوای در بازی‌های حساس و مهم هست، اما هیچگاه بی‌احترامی نمی‌شود. اگر هم قبلا بوده خیلی کم بوده است. در این بازی کادر فنی تیم پیکان و بازیکنان ایرانی داخل زمین هیچ مشکلی نداشتند اما متاسفانه یک فردی مثل ورمیلیو، یکی دو سالی است به والیبال ایران آمده که سابقه مشخصی دارد. او از 2010 با سعید معروف درگیر شد. با همین پیکان در باشگاه‌های جهان با رضا صفایی درگیر شد. او در لیگ ایتالیا هم کارش همین بود. نوع بازی کردنش با حاشیه است. هنوز بازی شروع نشده بود که یک حرکت زشت با بازیکنان ما انجام داد. نمی‌توانم به‌صراحت بگویم چه کرد. شما من را می‌شناسید آدمی نیستم که بخواهم بزرگنمایی کنم یا دروغ بگویم.

محمد موسوی ادامه داد: قبول دارم که تا حدی حاشیه‌های هر مسابقه دوطرفه است، اما وقتی یک فردی به شما بی‌احترامی می‌کند، یکبار، دوبار بعد از دو گیم، به هر حال انسان طاقت نمی‌آورد. بازیکنان ما هم شروع به کری‌خواندن کردند. اما واقعا این بازی را فقط ورمیلیو به جنجال کشید. بازیکنان ایرانی پیکان و تیم سرمایه و کادر فنی دو تیم هیچ تقصیری نداشتند. در هر بازی رفتار ورمیلیو را نگاه کنید، همیشه مقصر است. در هر بازی کارت زرد می‌گیرد. فحش‌های ایتالیایی و... می‌دهد. متاسفانه در این مسابقه هم داور خیلی دیر به او کارت قرمز داد.

با وجود این صحبت‌ها، پیمان اکبری، سرمربی تیم پیکان، بازیکنان تیم بانک سرمایه را هم به اندازه بازیکن ایتالیایی تیمش مقصر می‌داند. اکبری که به‌شدت از اتفاقات پایان بازی ناراحت است، درباره این حواشی اظهارنظری متفاوت کرد: من همیشه بعد از هر بازی چه ببرم و چه شکست بخورم به تیم حریف تبریک می‌گویم، اما واقعا برد تیم سرمایه جای تبریک نداشت. والیبال یک ورزش دانشگاهی است و واقعا تاسف دارد که چنین اتفاق‌هایی در آن رخ می‌دهد. من برخی‌ها را به عنوان الگوی اخلاقی قبول داشتم، اما چیزهایی دیدم که مشخص بود بانک‌سرمایه می‌خواهد به هر قیمتی ببرد. مجبورم در اعتقادات خودم نسبت به این مسائل تجدید نظر کنم. خیلی تاسف‌بار است. برخی می‌گویند سال‌ها تجربه داریم و بعد در مسابقه چنین اتفاق‌هایی بیفتد.

سرمربی پیکان در پاسخ به گفته‌های بازیکنان بانک سرمایه در مورد فحاشی پاسور تیمش گفت: وقتی بازیکنان حریف به پاسور من فحش ایتالیایی می‌دهند. چه کار می‌شود کرد؟ فقط امیدوارم لیگ به قمه و قمه‌کشی نکشد.

در هرحال آن‌طور که محمدرضا داورزنی عنوان کرده، قرار است با خاطیان و مسببان این اتفاق به شدیدترین شکل ممکن برخورد شود.

محروم تا اطلاع ثانوی

به دنبال اتفاقات دیدار پیکان و بانک سرمایه، سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام کرد: ورمیلیو و مهدی مهدوی کاپیتان‌های تیم‌های پیکان و بانک سرمایه تهران به علت رفتار ناشایست پس از این مسابقه تا اطلاع ثانوی و تشکیل کمیته انضباطی از حضور در دیدارهای لیگ برتر والیبال محروم خواهند بود و هفته آینده با حضور افراد دعوت شده بررسی این پرونده انجام تا رای نهایی صادر شود.

نشست آینده کمیته انضباطی فدراسیون والیبال روز دوشنبه 14 دی ماه با حضور پیمان اکبری سرمربی پیکان، فرهاد قائمی، والریو ورمیلیو، فرهاد سال‌افزون و سامان فائزی بازیکنان پیکان، مصطفی کارخانه، عباس برقی و کامبیز یعقوبی سرمربی و مربیان بانک سرمایه و شهرام محمودی، محمد موسوی، مهدی مهدوی بازیکنان این تیم برگزار می‌شود.

داورزنی: چهره والیبال نباید با حواشی، زشت شود

به دنبال حواشی و جنجال‌های به‌وجود آمده در دیدار پیکان و بانک سرمایه، رئیس فدراسیون والیبال عنوان کرد: به‌طور جدی با اتفاقات حاشیه‌ای خانه والیبال، برخورد خواهیم کرد تا والیبال در نگاه عموم تلخ نشود. مردم از والیبال تصور بسیار خوب و زیبایی دارند، نباید با این رفتارها آن را تلخ و زشت کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا داورزنی گفت: هر رفتار غلطی از جانب هر کسی که باشد برای فدراسیون غیرقابل قبول است. چون فلسفه کار ما ترویج اخلاق‌مداری است. این اتفاقات در جریان لیگ، زیبنده ورزش کشور به‌خصوص والیبال نیست. به همین خاطر به کمیته انضباطی اعلام کردیم طبق آیین‌نامه برخورد کند. متاسفانه اتفاقات به‌وجود آمده زیبایی‌های والیبال کشور را کمرنگ کرد و بازی که بار فنی بسیار خوبی داشت، به علت تسلط نداشتن کادر فنی روی عملکرد بازیکنان زیرسوال رفت.

وی با بیان این‌که سرداور هم دقت کافی نداشته است، افزود: معتقدم داور مسابقه باید برخورد جدی‌تری می‌کرد. وی در برخی موارد اغماض کرده. مسئولان کمیته انضباطی باید با داور هم برخورد کنند زیرا در این اتفاق فقط یک بازیکن مقصر نبوده است.

داورزنی ادامه داد: مهدی مهدوی از بازیکنان بااخلاق و خوب والیبال ایران است. تاکنون چنین رفتاری را از او ندیده بودم. از طرفی بازیکن خارجی تیم پیکان را مردم به‌خوبی می‌شناسند، در برخی موارد نوع رفتارهایش به‌گونه‌ای است که از کنترل کادر فنی هم خارج می‌شود. شاید نتواند از آن‌طرف تور برخورد فیزیکی کند، اما با حرف‌هایش بازیکنان حریف را تحریک می‌کند.

رضا پورعالی - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها