معمولا تب با ورود عامل بیگانه به بدن رخ می‌دهد و درجه حرارت بدن به‌تدریج افزایش می‌یابد، اما در گرگرفتگی، فرد به‌طور ناگهانی احساس گرمای شدید می‌کند که شدت این داغی در صورت، گردن و قفسه سینه بیشتر است. در این حالت،‌ پوست سرخ و بلافاصله تعریق شدید ایجاد و بعد از فروکش کردن آن، سرما و لرز احساس می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۵۹۲

گرگرفتگی بیماری نیست، بلکه اختلال موقت است و اغلب در اثر تغییرات هورمونی و نیز زمان یائسگی در 95 درصد زنان رخ می‌دهد و شایع‌ترین علامت ‌یائسه‌شدن است. گرگرفتگی در بیمارانی که تحت معالجه سرطان پستان یا پروستات هستند نیز رخ می‌دهد.

زمان گرگرفتگی فرد حالات بسیار نامطلوبی را تجربه می‌کند، اما گرگرفتگی با دارو درمان می‌شود.

راه‌های مهار گرگرفتگی

هنگام گرگرفتگی به جای این که دچار اضطراب و استرس شوید دراز بکشید یا روی صندلی بنشینید و سر خود را به عقب خم کنید و عضلات بدنتان را شل کنید و به جای نفس بریده و نیمه، چند نفس عمیق بکشید و چند دقیقه استراحت کنید. بررسی‌ها نشان داده‌ است تمدد اعصاب از این طریق ناراحتی ناشی از گرگرفتگی را به‌خصوص در زنانی که در مرحله پس از یائسگی هستند، کاهش می‌دهد ضمن این که کاهش وزن، داشتن هشت ساعت خواب آرام شبانه، انجام یوگا و مدیتیشن، دوش آب ولرم، استفاده از لباس جنس کتان مصرف غذا و دمنوش‌هایی با طبع سرد، خوردن غذاهای دریایی و ترک دخانیات به مهار گرگرفتگی کمک به‌سزایی می‌کند.

محسن ریاحی‌پور - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها