تاثیر حضور 3 ماهه کلوپ در لیورپول چه بود؟

هیجان روی سکوهای آنفیلد

یورگن کلوپ، مردی که روز به روز در فوتبال دنیا چهره خاص تر و متمایزتری پیدا می کند.
کد خبر: ۸۶۴۳۸۹
دیوانگی های مرد آلمانی +گزارش تصویری

به گزارش جام جم ورزشی ، عملکرد او تا اینجای کار در لیورپول چیزی نبوده که بخواهیم وی را ناجی یا نابغه مطلق فوتبال معرفی کنیم اما به هر حال حضور این مربی که رفتارهای بسیار متمایزی نسبت به همتایانش دارد شوک مثبتی به بندرنشینان لیورپول بوده است.

لیورپول که سال هاست در حسرت قهرمانی در لیگ برتر انگلیس می سوزد به کلوپ به عنوان یک ناجی نگاه می کند.

مرد آلمانی با آن عینک خاص، با آن رفتارهای خاص و با آن چهره خاص به سرعت در فوتبال انگلیس به چهره محبوبی تبدیل شد. او را آقای خاص شماره دو بعد از خوزه مورینیو معرفی می کردند چیزی که به شدت با آن مخالفت می کند. بالاخره او برای خودش آنقدر پرستیژ دارد که نخواهد سایه ای از مربی دیگری باشد. او می خواهد الگو باشد و شاید هم موجی جدید و یکه تاز در دنیای مربی گری.

کلوپ که حالا رسانه های انگلیسی او را (crazy klopp) یعنی کلوپ دیوانه می نامند نشانه های برتر بودن را دارد. فعلا او در جمع برترین مربیان جهان راه درازی را برای رسیدن به صدر می بیند اما فرصت برای او زیاد و توانایی هایش تضمین کننده است.

البته رفتارهای هیجانی، غلو آمیز و جالب کلوپ یکی از مهم ترین دلایل زوم کردن رسانه ها بر روی اوست.

او علائم برون گرای زیادی از خود نشان می دهد. کلوپ دیوانه ای در قلب فوتبال است. فریاد می کشد و به هوا می پرد. میمیک صورتش را به سرعت تغییر می دهد تا نشان دهد اصلا چیزی شبیه خوزه مورینیو نیست. رفتارهایش گاهی اوقات جالب و گاهی اوقات به شدت غلو آمیز است.

این یکی از رفتارهای غلوآمیز کلوپ دوست داشتنی است که مورد انتقاد رسانه های انگلیسی واقع شده. تیمش در لحظات آخر شکست را مساوی در مقابل وست برومویچ عوض کرده تا او در ورزشگاه اختصاصی آنفیلد به همراه بازیکنانش به گونه ای شادی کند که انگار تیمش قهرمان شده!

همین رفتارها بود که کلوپ را به لیگ برتر انگلیس کشاند. تیمش قهرمان جام حذفی شده و کلوپ در جشن قهرمانی تیمش همانند یک شومن رفتار می کند:

کلوپ است و شادی های پس از گلش. او پس از گل تیمش دست راستش را مشت می کند جلو می آورد در حالی که دست چپ مشت شده اش را عقب می گیرد. روی هوا می پرد و فریاد میزند. این شادی پس از گل به نشانه بارز کلوپ تبدیل شده:

حتی حرف زدنش هم متمایز است. چه با داور باشد چه با بازیکن تیم خودش. البته اینگونه صحبت کردن ممکن است استرس و ترس را به طرف مقابل القا کند:

او توانایی این را دارد که تمامی بازیکنانش را علیرغم میل باطنی خودشان مجبور به شادی کردن آن هم پس از تساوی مقابل یک تیم متوسط کند. این کار خیلی هنر می خواهد و مرد آلمانی به خوبی از پس آن برمی آید:

این هم یک نمونه از شادی غلو شده یورگن کلوپ. فریادی گوش خراش و میمیکی خاص. او کلوپ است و باید با دیگران فرقی اساسی داشته باشد:

ناراحت هم که بشود باز هم با دیگران متفاوت است. صورتش همان میمیک همیشگی را دارد با چاشنی احساسات شدید و غلو شده:

کلوپ از این حالات و رفتارها در فوتبال زیاد دارد. به چهره اش دقت کنید. آمیخته ای از جاه طلبی، حرص، ترس، خوشحالی و ناراحتی است. او واقعا هنرمند است!

این عکس هم مربوط به زمانی است که سرمربی دورتموند بود. البته اینجا رفتار سرسنگینانه تری دارد. چیزی که این روزها کمتر از او دیده می شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها