از درخشش «دیبالا» تا احیای «پل پوگبا»

یووه چگونه متحول شد؟

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد

نبرد غول‌ها

با انجام قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا دوستداران فوتبال در مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها شاهد سه مصاف دیدنی خواهند بود؛ پاری‌سن ژرمن ـ چلسی، آرسنال ـ بارسلونا و یوونتوس ـ بایرن‌مونیخ.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۰

پس از پایان مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا و مشخص شدن تیم‌های راه یافته به این مرحله، دیروز مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها در نیون سوئیس برگزار شد و طی آن تیم‌های راه‌یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند. بارسلونا مدافع عنوان قهرمانی و تیمی که این روزها با مثلث آتشین خود «مسی ـ سوارز ـ نیمار» لرزه بر اندام هر حریفی می‌اندازد، در این مرحله به مصاف آرسنال تیم همیشه پرنوسان آرسن ونگر می‌رود. دیگر تیم سرحال این روزهای اروپا پاری‌سن ژرمن فرانسه هم در حالی به مصاف چلسی خواهد رفت که تیم مورینیو در اروپا بد کار نکرده است هرچند در لیگ برتر بدتر از افتضاح بوده و در حال حاضر در رده نازل شانزدهمی قرار دارد. اما بایرن‌مونیخ همیشه مدعی و مطابق معمول یکه‌تاز فوتبال آلمان در سومین تجربه حضور در این عرصه همراه با پپ گواردیولا این بار در یک‌هشتم نهایی باید به مصاف حریف سرسختی از ایتالیا برود. یوونتوس نامدار که هرچند فصل را متزلزل آغاز کرد، اما این تیم شش بازی پیاپی است که در «سری آ» بر همه حریفان غلبه می‌کند و در تقابل سنتی فوتبال ایتالیا ـ آلمان، مطمئنا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

منچستر حریف یک دانمارکی شد

دور حذفی لیگ اروپا هم قرعه‌کشی شد و طی آن تیم‌های راه‌یافته به این مرحله، چه آنهایی که از مرحله گروهی صعود کردند و چه تیم‌هایی چون منچستریونایتد که از لیگ قهرمانان به این جام سقوط کردند، حریفان خود را به این شرح شناختند:

والنسیا ـ راپید وین/ فیورنتینا ـ تاتنهام/ دورتموند ـ پورتو/ فنرباغچه ـ لوکوموتیو مسکو/ آندرلخت ـ المپیاکوس/ میدتیلند دانمارک ـ منچستریونایتد/ آگسبورگ ـ لیورپول/ اسپارتاپراگ ـ کراسنودار/ گالاتاسرای ـ لاتزیو/ سیون ـ براگا/ شاختاردونتسک ـ شالکه/ مارسی ـ بیلبائو/ سویا ـ مولده/ اسپورتینگ ـ لورکوزن/ ویارئال ـ ناپولی/ سنت‌اتین ـ باسل

واکنش‌ها به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان

پاول ندود (مدیر باشگاه یوونتوس): باید با این قرعه کنار بیاییم. مطمئنیم که در هر دو دیدار رفت و برگشت حریف آسانی برای بایرن‌مونیخ نخواهیم بود و قطعا دو دیدار خوب را صرف‌نظر از نتیجه از یوونتوس خواهید دید. معتقدم که تیم ما نسبت به آنچه پارسال انجام داد و به فینال رقابت‌ها راه یافت، آماده‌تر شده است.

ویلاورده (مدیــر باشــــگاه آتلتیکومادرید): آیندهوون تیم قدر و قدرتمندی است و مطمئنا ما آنها را دست‌کم نخواهیم گرفت.

بوتراگنو (مدیر باشگاه رئال‌مادرید): مصاف ما با رم یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این مرحله است. رم یک تیم ایتالیایی است و همین می‌تواند به خودی خود نشان دهد که ما در این مرحله بازی سختی در پیش خواهیم داشت.

سولر (مدیر اجرایی بارسلونا): مطمئنم هواداران فوتبال از این دیدار لذت خواهند برد زیرا هم آرسنال و هم بارسلونا دو تیمی هستند که به فوتبال زیبا فکر می‌کنند.

روجریو سنسی (مدیر اجرایی باشگاه رم): نه‌تنها از رئال بلکه از هیچ تیم دیگر نمی‌ترسیم. برنامه ویژه‌ای برای بازی با رئال مادرید خواهیم داشت.

فرانتس بکن باوئر: خوشحالیم که بازی رفت در تورین برگزار می‌شود و این یک مزیت برای بایرن است که در بازی برگشت میزبان یوونتوس است.

روبرتو فرناندز (مدیر اجرایی آرسنال): این بازی 50ـ50 است و امکان اتفاق هر چیزی در آن هست و ما منتظر خواهیم بود تا یک دیدار جذاب را از دو تیم شاهد باشیم.

برنامه مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان

27 بهمن و 19 اسفند: پاری‌سن ژرمن ـ چلسی/ بنفیکا ـ زنیت

28 بهمن و 18 اسفند: گنت بلژیک ـ ولفسبورگ آلمان/ رم ـ رئال‌مادرید

4 و 26 اسفند: آرسنال ـ بارسلونا/ یوونتوس ـ بایرن‌مونیخ

5 و 25 اسفند: آیندهوون ـ آتلتیکو مادرید / دینامو کیف ـ منچسترسیتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها