پولاد کیمیایی در گفت‌وگو با جام‌جم: نقشم در این فیلم را معنوی و افتخارآمیز می‌دانم

عاشقانه «175» غواص شهید روی پرده سینما

با انتخاب بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، مهدی باقربیگی و سیدجواد هاشمی پیش‌تولید فیلم «175 غواص» به مراحل پایانی خود نزدیک شده و این فیلم که روایتی سینمایی از زندگی و شهادت 175 غواص شهید کشورمان در عملیات کربلای 4 است، به زودی وارد مرحله فیلمبرداری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۹۱۰۰
عاشقانه «175» غواص شهید روی پرده سینما

پولاد کیمیایی که در این اثر ارزشمند یکی از نقش‌های اصلی را بازی می‌کند، حضور در این فیلم و ایفای نقش یکی از غواصان شهید را اتفاقی معنوی، الهی و افتخارآمیز دانست و گفت: تولید چنین فیلم‌هایی می‌تواند نقش موثری در معرفی دوران دفاع مقدس و رشادت رزمنده‌ها به نسل امروز داشته باشد.

به گزارش جام‌جم، تشییع باشکوه پیکر مطهر 175 شهید غواص در بهار امسال نشان داد که ملت چه ارج و قرب و احترامی برای رزمنده‌ها، سربازان و جان‌نثاران میهن عزیزمان قائل هستند. مردم سراسر کشور در روزهای تشییع چه عاشقانه به فرزندان رشیدشان خوشامد گفتند و آنها را برای خوابی آرام و ابدی بدرقه کردند.

عالم فرهنگ و هنر که همواره واکنش‌های مناسبی به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نشان داده، در این مقطع هم سکوت نکرد و هنرمندان عرصه‌های مختلف آستین همت و ارادت بالا زدند و با ملت همراه شدند. عرصه هنرهای نمایشی هم به سبب تاثیرگذاری‌اش در این مدت دست روی دست نگذاشت و به ویژه در عرصه تئاتر به این موضوع واکنش نشان داد. نمایش محیطی «شهدای غواص» اثر امیرحسین شفیعی با استقبال و تحسین مواجه شد و به جز این قرار است نمایشی عظیم هم با حضور هنرمندان شاخص تئاتر در این زمینه آماده شود و روی صحنه برود.

فیلم «175 غواص» به کارگردانی سعید چاری که این روزها در مرحله پیش‌تولید و انتخاب بازیگر به سر می‌برد و اواخر ماه کلید می‌خورد، مهم‌ترین اقدام سینما در زمینه پاسداشت نام و یاد دلاورمردان غواص است.

پولاد کیمیایی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون که او را بیشتر با نقش‌آفرینی در فیلم‌های پدرش مسعود کیمیایی به یاد می‌آوریم، در گفت‌وگو با جام‌جم، درباره نقشی که قرار است به زودی در فیلم «175 غواص» بازی کند، توضیح داد: در این فیلم نقش یک فرمانده جوان جنگ به نام حبیب را دارم. قصه فیلم از آنجا شروع می‌شود که به خاطر یک خیانت عملیات کربلای 4 لو می‌رود و لشکری که فرماندهی آن را حبیب و حاج عبدالرضا به‌عهده داشتند، زمینگیر و گرفتار نیروهای بعثی عراقی‌ می‌شوند. دیگر رزمنده‌ها هم شهید و مجروح می‌شوند. در این لحظات حاج عبدالرضا می‌خواهد نیروهایش را به عقب برگرداند، اما حبیب نمی‌خواهد مجروحان را تنها بگذارد. سال‌ها می‌گذرد و حبیب برنمی‌گردد و خبری از سرنوشتش نیست تا این‌که در سال 94 پیکر حبیب توسط حاج عبدالرضا که حالا رئیس گردان تفحص است، در یک گور دسته‌جمعی پیدا می‌شود؛ همان ماجرایی که 175 غواص دست‌بسته ما را که زنده به گور شده بودند، به وطن برگرداندند.

او احساس خود از حضور در این نقش و این فیلم را هم این‌گونه بیان کرد: حضورم در این فیلم را یک اتفاق معنوی و الهی می‌دانم، چون بیرون از این اثر ارزشمند دفاع مقدسی این کار در مقطع خاصی از زندگی‌ام به من پیشنهاد شد، برای همین این فیلم برای من یک نشانه است و آن را جوابی از سوی خدا می‌دانم نسبت به سوال‌هایی شخصی که در زندگی شخصی خودم داشتم. سال‌ها پیش و موقع بازی در سریال مناسبتی ایام محرم «خون‌بها» هم چنین اتفاقی برایم رخ داده بود. کیمیایی افزود: برایم بسیار باعث افتخار است که قرار است نقش یکی از عزیزانی را بازی کنم که به راستی اسطوره‌های این سرزمین و تاریخ هستند. ما هر چقدر فیلم خوب در این زمینه بسازیم، کم است، اما در این پروژه امیدوارم با امکاناتی که داریم از همه توانمان استفاده کنیم تا فیلمی خوب و شایسته نام این عزیزان بسازیم.

پسر سازنده «قیصر»، «گوزن‌ها» و «داش آکل» ادامه داد: در ساخت چنین فیلم‌هایی اولویت باید تلاش برای ارتباط هرچه بهتر این آثار با مردم باشد. من که خودم متولد 59 هستم، جنگ را و آن روزهای سخت و ملتهب و همبستگی مردم را دیده‌ام، اما نسل امروز که جنگ را ندیده و لمس نکرده، نیاز به شناخت دارد. تولید چنین فیلم‌هایی می‌تواند دوران دفاع مقدس و رشادت سربازان و رزمندگان ما را به جوان‌ها بشناساند. فقط باید مراقب باشیم که نگاه ما در تولید فیلم و سریال‌هایی با موضوع جنگ سنجیده باشد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد، چون اگر غیر از این باشد باعث دوری و فاصله گرفتن نسل جوان از دفاع مقدس می‌شود.

بازیگر فیلم‌های متروپل، جرم و محاکمه در خیابان از همبازی شدن دوباره با حمید فرخ‌نژاد هم در این فیلم ابراز خشنودی کرد و گفت: قبلا در فیلم‌هایی چون صحنه جرم ورود ممنوع (ابراهیم شیبانی) و گشت ارشاد (سعید سهیلی) با آقای فرخ‌نژاد همبازی بودم و خیلی خوشحالم که باز هم با این بازیگر بسیار محترم و دوست خوبم همکاری می‌کنم.

ادای دین به شهدا

دانیال عبادی، بازیگر فیلم‌هایی چون معراجی‌ها و سریال‌هایی چون راستش را بگو هم از جمله کسانی است که در حال مذاکره با سازندگان فیلم 175 غواص است. او در این خصوص به جام‌جم گفت: هنوز قراردادی برای این فیلم امضا نکرده‌ام و مشغول مذاکره هستیم، اما اگر این اتفاق بیفتد که احتمال آن ظرف امروز و فردا وجود دارد‌ بسیار خوشحال خواهم شد؛ چون می‌توانم به نوعی به این شهدای گرانقدر ادای دین داشته باشم.

علی رستگار

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها