فرج‌الله سلحشور اعلام کرد با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است ساخت و تولید این سریال در معاونت برون‌مرزی صداوسیما انجام شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۸۳

کارگردان سریال «حضرت موسی‌(ع)» درباره آخرین جزئیات ساخت این سریال گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده و در جلسات برگزار شده قرار‌است ساخت و تولید سریال «حضرت موسی(ع)» که در معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر نگارش فیلمنامه سریال «حضرت موسی(ع)» در 80 قسمت به پایان رسیده است که هشت فیلمنامه سینمایی نیز از آن استخراج شده است.

سلحشور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اضافه کرد: داستان تولد حضرت موسی(ع)، فرار ایشان به مدائن، ازدواج حضرت «موسی(ع)» با دختر حضرت شعیب، داستان خضرنبی و حضرت موسی(ع) در دریا، داستان سوره بقره در قرآن و ماجرای کشتن گاو و زنده شدن و سخن گفتن مرده، برج فرعون و قارون و داستان‌های دیگر شامل هشت اثر سینمایی قوی این سریال می‌شود که امیدوارم نسخه سینمایی آنها تولید شود.

کارگردان «یوسف پیامبر» تصریح کرد: محمد سرافراز، رئیس رسانه ملی عزم خود را در ساخت این سریال جزم کرده تا سریال «حضرت موسی(ع)» به تولید برسد و این‌که مجموعه «حضرت موسی(ع)» را کار کند از اولویت‌های سازمان صداوسیما شده است.

سلحشور افزود: سازمان صداوسیما دوست دارد این سریال تولید شود، اما عملا بودجه‌ای در اختیار سازمان قرار ندارد. در حال حاضر هم منتظر پاسخ مسئولین برای ساخت و تولید این هستیم.

سلحشور پیش از این در مورد سریال «حضرت موسی(ع)» گفته بود: این سریال عظیم‌ترین اثری است که تا به حال تاریخ دنیا به خود دیده است و خیلی فراتر از توان ماست، البته از لحاظ تکنیکی هم باید خود را بالا بکشیم که نیاز به بودجه دارد. باید ببینیم مسئولان ذی‌ربط برای این کار وقت می‌گذارند یا خیر. هر قسمت این سریال 55 دقیقه است که هر دو قسمت معادل یک فیلم سینمایی عظیم است و فقط حدود 500 دقیقه جلوه‌های ویژه دارد.

مجموعه تلویزیونی «حضرت موسی(ع)» جزو سریال‌های الف ویژه صدا وسیما محسوب می‌شود که قرار است در 72 قسمت 45 دقیقه‌ای به ‌کارگردانی فرج‌الله سلحشور برای پخش از شبکه یک سیما تولید شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها