استراق سمع مکالمه پوتین و اوباما

شیوه جدید داعش در عملیات تروریستی

جام جم آنلاین: به گفته کارشناسان ، داعش با برعهده گرفتن مسئولیت حملات بی سابقه پاریس ،‌نشان داد شبکه پیچیده ای از افراطیون را در خارج از مناطق تحت اشغال خود ایجاد کرده است که قادرند حملات پرقدرتی را انجام دهند.
کد خبر: ۸۵۷۰۴۸
شیوه جدید داعش در عملیات تروریستی

فرانس پرس نوشت: داعش با انجام دادن حملاتی هماهنگ و تقریبا همزمان به ویژه با کمک عوامل انتحاری علیه ورزشگاه « استاد دو فرانس » ،‌یک سالن کنسرت ،‌یک رستوران ، یک پیتزافروشی و یک کافه ،‌از سقف جدیدی در ترور و شیوه عملیاتی در فرانسه عبور کرد.

کلینت واتس از موسسه فارین پالیسی گفت :« ما به زودی مشاهده خواهیم کرد این گروه بیش از پیش از عملیات در عراق و سوریه فاصله خواهد گرفت و از طریق شبکه گسترده خود حملات تروریستی در جاهای دیگر را برخواهد گزید.»

به گفته کارشناسان ،‌در صورتی که این گروه شکست های دیگر میدانی در این دو کشور متحمل شود ،‌ممکن است عملیات خود را در خارج افزایش دهد.

به گفته واتس ،‌« در صورتی که داعش در منطقه عملیاتی خود موفق نشود ،‌این گروه حملات خود را در منطقه و غرب گسترش می دهد و پاریس ظاهرا مکانی بوده که این گروه توانسته است در آن عمل کند.»

استراق سمع مکالمه پوتین و اوباما

یک فرد ناشناس به شیوه ای مرموز، صحبتهای رؤسای جمهور آمریکا و روسیه را در حاشیه اجلاس گروه 20 شنود کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، زمانی که "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا و "ولادیمیر پوتین" همتای روسی اش در حاشیه کنفرانس اجلاس گروه 20 در یک لابی پرجمعیت به گفتگو نشستند، یک مرد ناشناس کوشید صحبتهای آنها را شنود کند.

این فیلم روز یکشنبه بوسیله دوربینهای امنیتی ضبط شده است. در این فیلم، یک مرد مرموز به آرامی به محلی که این دو رئیس جمهور نشسته اند نزدیک می شود و می کوشد صحبتهای آنها را شنود کند. گفته می شود این مرد با کیف دستی اش شباهت زیادی به "گری" در برنامه "ویپ" دارد که از شبکه تلویزیونی آمریکایی "اچ بی او" پخش شده است.

نشست دو روزه سران گروه 20 روز گذشته پایان یافت. در این اجلاس سران 19 کشور حضور داشتند. "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه در این اجلاس حاضر نشد.

تلاش برای وحدت انتخاباتی اصلاح‌طلبان

قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه هر دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا دارای سه طیف هستند گفت: تلاش کرده‌ایم که وحدت اصلاح طلبان به گونه‌ای تامین شود که نه کسی حذف شود و نه کار به دست طیف تندرو باشد.

حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت و گو با ایسنا با استقبال از ایجاد تشکل‌های جدید اصلاح‌طلب اظهار کرد: با وجود اختلاف دیدگاه با این احزاب جدید، در حال همکاری با آنها هستیم.

وی همچنین درباره جایگاه حزب کارگزاران سازندگی در جریان اصلاحات گفت: اکثریت اعضای حزب کارگزاران تمایلی به اصلاح‌طلبی دارند بنابراین فعلاً در جریان اصلاح‌طلبی می‌گنجند، اما این تمایل دائمی نیست.

این فعال سیاسی در عین حال معتقد است که سه طیف اصولگرا به دلیل وجود تناقض‌های این جریان به ائتلاف دست پیدا نمی‌کنند و در این بین شانس موفقیت طیف سنتی اصولگرا نسبت به دو طیف دیگر بیشتر است.

داعش تهدیدی برای اسرائیل نیست

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اذعان کرد: با وجود آن که داعش در سوریه و صحرای سینا در مصر حضور دارد به هیچ وجه تهدیدی برای اسرائیل نیست.

به گزارش ایسنا، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با "رادیو اسرائیل" برای اطمینان دادن به شهرک‌نشینان گفت: رخدادهایی که در پاریس اتفاق افتاد هرگز در "اسرائیل" رخ نخواهد داد. داعش حضور زیادی در "اسرائیل" یا کرانه باختری ندارد و نیروهای این گروه در مناطق مرزی با سوریه و مصر حضور دارند و به هیچ وجه به فکر جنگ با "اسرائیل" نیستند.

وی گفت: داعش در سوریه و ولایت سینا حضور دارد. در مرزهای مصر نیز حامیانی دارد اما آن‌ها مشخصا علیه حماس می‌جنگند. با وجود اینکه داعش در مناطق اطراف "اسرائیل" حضور دارد هیچ گاه جبهه‌ای علیه "اسرائیل" نگشوده است.

اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در حقیقت نوعی اذعان به ارتباط این گروه تروریستی با رژیم صهیونیستی و دریافت حمایت از این رژیم است. روز دوشنبه نیز نیروهای امنیتی تونس بزرگترین باند تروریستی وابسته به داعش در این کشور را که مجهز به سلاح‌های ساخت اسرائیل بود دستگیر کردند.

یعالون افزود: تلاش‌ها برای شلیک موشک از مصر به "اسرائیل" در بیشتر مواقع ناکام مانده است و اخیرا هیچ موشکی شلیک نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها