طراحی حملات پاریس در بروکسل

سخنان جدید الجبیر در باره برکناری اسد

جام جم آنلاین: درحالیکه پس از حملات خونبار تروریستی اخیر در فرانسه و لبنان، بیشتر کشورها بر آمادگی خود برای مبارزه با تروریسم تأکید کرده اند، وزیر خارجه عربستان سعودی اظهار داشت در صورت کنار نرفتن بشار اسد به حمایت از مخالفان (گروه های مسلح) ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۷
سخنان جدید الجبیر در باره برکناری اسد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از رسانه های خبری، "عادل الجبیر" درحاشیه نشست وین گفت، چنانچه بشار اسد رییس‌جمهور سوریه از قدرت کنار گذاشته نشود، ریاض نیز به حمایت از گروه های مسلح ادامه می‌دهد تا او را "با استفاده از زور" از قدرت برکنار کنند.

"عادل الجبیر" این سخنان را در حاشیه نشست وین در مورد بحران سوریه در جمع خبرنگاران مطرح کرد.

وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی این سخنان را بیان کرد که به دنبال حملات تروریستی روز جمعه داعش در فرانسه همه کشورهای شرکت کننده درنشست پاریس بر مبارزه جدی با گروه های تروریستی در سوریه و عراق که عربستان همواره از آنها حمایت می کند، تاکید کردند.

مقامات سعودی در حالی آشکارا از برکناری اسد و حمایت از گروه های مسلح و مخالف در سوریه سخن می گویند که بر خلاف نظام سوریه، در کشورشان تا کنون هیچ گونه انتخاباتی برگزار نشده و حتی عربستان سعودی در قرن بیست و یکم فاقد قانون اساسی است و حرف پادشاه حکم قانون را در این کشور دارد، و مردم این کشور پادشاهی از آزادی های معمول و حق اعتراض به مسوولان که عمدتا از شاهزادگان و افراد وابسته هستند محروم می باشند.

طراحی حملات پاریس در بروکسل

لس آنجلس تایمز نوشت به گفته آمریکایی های نزدیک به تحقیقات درباره حملات پاریس، این حملات احتمالا توسط گروه کوچک تروریستی از بروکسل هدایت و تأمین مالی شده است.

به گفته دو مسئول پلیس فدرال آمریکا که در تحقیقات فرانسه درباره حملات تروریستی پاریس مورد مشاوره قرار گرفته اند حملات تروریستی پاریس احتمالا توسط یک هسته کوچک افراطی در بروکسل هدایت شده است.

مسئولان فرانسوی بر این باورند که حملات پاریس توسط این هسته در بروکسل برنامه ریزی و حمایت مالی شده است. این منابع آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود زیرا هنوز تحقیقات نهایی نشده است تاکید کردند که عاملان حمله احتمالا درک قابل توجهی از تاریخ و فرهنگ فرانسه به ویژه پاریس داشتند و این احتمال بسیار زیاد است که شماری از آنها در پاریس زندگی می کردند.

این منابع می گویند این مسئله به طور کامل در جابجایی بدون مشکل آنها در شهر بزرگ پاریس و پیگیری حملاتی هماهنگ برضد شش هدف در مناطق مختلف این شهر مشخص است.

رویای اسرائیل بزرگ را فراموش کنید

رئیس رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی خطاب ههب صهیونیست ها گفت که باید رویای اسرائیل بزرگ را فراموش کنند.

به گزارش مهر به نقل از هاآرتض، «روون ریولین» در یک سخنرانی برای یهودیان گفت که رؤیای «اسرائیل بزرگ» را فراموش کنید و بدانید که فلسطینی‌ها برای همیشه ساکنان این سرزمین بوده و همسایه خواهند ماند و باید با آنها به صلح رسید.

ریولین این سخنان را در کنفرانس «صلح برای اسرائیل» در تل آویو بیان کرد. این همایش از سوی روزنامه هاآرتص برپا شده بود.

به گفته رئیس رژیم اسرائیل، یهودیان تمامیت‌ خواه باید بپذیرند که ایدئولوژی «تمامی این سرزمین برای یهودیان» عملی نخواهد شد و تنها خصومت فلسطینی‌ها را علیه یهودیان بیشتر خواهد کرد.

ریولین در حالی یهودیان افراطی را به فراموش کردن اسرائیل بزرگ فراخوانده که خود او تا پیش از ریاست، ده‌ها سال از سیاستمداران طیف راست، از جمله حزب لیکود، بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها