سرکرده داعش دو نفر را با هفت تیر شخصی اش کشت

خشم ابوبکر البغدادی از کشته شدن برادرزاده‌ اش

واکنش سردار ایرانی به اظهارات الجبیر

دستور البغدادی برای ترور و انفجار

جام جم آنلاین: خبرگزاری ایتالیایی « آنسا» به نقل از منابع آگاه عراقی اعلام کرد که ابوبکر البغدادی شخصا به پیروان خود دستور داده حملات انتقام جویانه‌ای را علیه دیگر کشورهای شرکت کننده در ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا آغاز کنند.
کد خبر: ۸۵۶۶۶۹
دستور البغدادی برای ترور و انفجار

این خبرگزاری به نقل از منابع مذکور گزارش داد که ابوبکر البغدادی، رهبر داعش پس از حملات تروریستی اخیر در فرانسه به پیروانش دستور داده که برنامه‌هایی برای ترور تعداد زیادی از افراد، به گروگان گرفتن و منفجر کردن مراکز کشورهای مورد نظر طراحی کنند.

بنا به گزارش این خبرگزاری، رهبر داعش شخصا به پیروان خود و ناظران بر شبکه‌های این گروه در خارج دستور داده که دست به حملات انتقام جویانه علیه دیگر کشورهای شرکت کننده در ائتلاف تحت رهبری آمریکا بزنند.

منابع مذکور تاکید کردند این اطلاعات در اسنادی که سازمان اطلاعات عراق آن را در اختیار دارد موجود است.

روز یکشنبه، ابراهیم الجعفری، وزیر امور خارجه عراق نیز گفت که کشورش به اطلاعاتی دست یافته‌ که نشان می‌دهد فرانسه، آمریکا و ایران در میان کشورهای هدف حمله تروریست‌ها قرار دارند.

واکنش سردار ایرانی به اظهارات الجبیر

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وزیر خارجه عربستان به هیچ یک از صحنه‌های منطقه آشنا نیست و اظهارات اخیر او بیشتر براساس آرزوست تا واقعیت.

به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه همایش "استحکام ساخت درونی قدرت ملی جمهوری اسلامی ایران" که صبح امروز در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، در واکنش به ادعاهای وزیر خارجه عربستان مبنی بر راه‌حل نظامی برای پایان دادن به بحران سوریه، گفت: اگر سعودی‌ها توانستند موضوع یمن را به نتیجه برسانند پس از آن باید صحبت از راه‌حل نظامی در جای دیگری کنند.

وی متذکر شد وزیر خارجه سعودی یا ظرفیت‌های دولتش را نمی‌شناسد و یا اینکه با صحنه سوریه آشنا نیست.

به اعتقاد سردار سلامی، وزیر خارجه عربستان به هیچ یک از صحنه‌های منطقه آشنا نیست و اظهارات اخیر او بیشتر براساس آرزوست تا واقعیت.

فشار به لبنان برای آزادی شاهزاده قاچاقچی

فعال افشاگر عربستانی، از توقف ارسال محموله سلاح ارتش لبنان خبر داد و تأکید کرد که این اقدام به هدف فشار به لبنان برای آزادی شاهزاده قاچاقچی سعودی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" که به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان، هواداران بسیاری در تویتر دارد، تأکید کرد: عربستان تصمیم گرفته است که ارسال محموله سلاح به لبنان را متوقف کند تا شاهزاده سعودی که به اتهام قاچاق مواد مخدر در فرودگاه بیروت دستگیر شده است، آزاد شود.

مجتهد خاطرنشان کرد، با وجود کمک ارتش لبنان به حزب الله طی چندین سال، عربستان تا کنون ارسال این محموله را متوقف نکرده بود.

مسؤولان لبنانی در 26 اکتبر گذشته، شاهزاده "عبدالمحسن بن ولید بن عبدالعزیز آل سعود" را به همراه 4 نفر دیگر در جریان تلاش آنها برای قاچاق حدود دو تن قرص مخدر "کپتاگون" به عربستان بازداشت کردند.

داعش بازوی نظامی وهابیت

نخست وزیر عراق در اظهاراتی گروه تروریستی داعش را شاخه نظامی وهابیت توصیف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، حیدر عبادی بر لزوم مهار مسالمت آمیز بحران در منطقه طوزخورماتو در چارچوب دولت فدرال عراق تاکید کرد.

عبادی در دیدار با آرام شیخ محمد، معاون رئیس مجلس عراق، خواستار همکاری با مقامات محلی و پلیس طوزخورماتو برای حل بحران در این منطقه شد.

وی از طرف های سیاسی برای خویشتنداری دعوت کرد و گفت: طرف های سیاسی باید از بیان سخنانی که باعث ریخته شدن خون افراد بیگناه می شود، خودداری کنند. به ویژه که کشور با داعش بازوی نظامی وهابیت تکفیری روبروست. همه باید با یکدیگر متحد باشند و سلاح های خود را به طرف داعش نشانه بگیرند.

نخست وزیر و معاون رئیس مجلس عراق در این دیدار همچنین تصویب بودجه سال آینده این کشور و حمایت مجلس از اصلاحات مورد نظر دولت عراق را بررسی کردند.

در این دیدار تاکید کرد مشکلات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق باید به گونه ای حل و فصل شود که منافع شهروندان و معیشت آنان محقق شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها