چرا بارسایی‌ها نباید نگران غیبت مسی در ال‌کلاسیکو باشند؟

امید به نیمار و سوارز

اینیستا، مردی که تمام نشد

13 سال از نخستین روزی که آندرس اینیستا برای تیم بزرگسالان بارسلونا به میدان رفت، می‌گذرد.
کد خبر: ۸۵۳۷۲۸
اینیستا، مردی که تمام نشد

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ،اکنون سیزدهمین سالگرد حضور اینیستا در بارسلوناست؛ 13 سالی که عالی‌ترین موقعیت ممکن برای یک فوتبالیست می‌تواند باشد. او در این مدت به هر افتخار ممکن در رده باشگاهی رسید و بارها بزرگ‌ترین افتخارات را تکرار کرد. مردی که بسیاری اعتقاد دارد حداقل یک توپ طلا به فیفا بدهکار است اینک کاپیتان نخست تیمش است. وقتی او برمی‌گردد و به 13 سال گذشته‌اش نگاه می‌کند به خودش می‌بالد که بخش مهمی از برجسته‌ترین بارسلونای تاریخ است. اما داستان هنوز ادامه دارد. آندرس هنوز تمام نشده است و چیزهای بیشتری از فوتبال و از بارسلونا می‌خواهد. او نمی‌خواهد راهی را که ژاوی رفت، برود. جدایی از بارسلونا و بازی کردن در تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس برای او هیچ جذابیتی ندارد.

در واقع 13 سال افتخار‌آفرینی و درخشش برای او کافی نیست و هنوز چیزهای بیشتری می‌خواهد. آندرس به دنبال کسب افتخاراتی است که پیش از این بارها آنها را به دست آورده است.

درباره اینیستا، توانایی‌های فنی و افتخارات او می‌توان سطرها نوشت و بیشتر از آن بابت توانایی‌های فنی‌‌اش وی را تحسین و تمجید کرد؛ اما اکنون به طور خلاصه نگاهی دیگر به 13 سال گذشته یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال در سال‌های اخیر می‌اندازیم، نگاهی که مبتنی بر آمارهای این ستاره برجسته قلب کاتالونیاست.

یک ـ اینیستا سال 2012 ستاره‌ای تمام‌عیار و درخشان برای بارسلونا در تمامی رقابت‌ها بود. همین درخشش باعث شد در پایان فصل جایزه معتبر برترین بازیکن فصل را به خانه ببرد. او فقط یک بار جایزه برترین بازیکن فصل اروپا را به خانه برد هر چند به نظر می‌رسد او لایق بیش از یک جایزه بود.

یک ـ او موفق به بردن جایزه برترین بازیکن فصل لیگ قهرمانان اروپا هم شده است. او در پایان فصل 2012 ـ 2011 این جایزه را کسب کرد.

یک ـ آندرس فقط یک بار موفق به بردن جایزه برترین بازیکن فصل لالیگا شد. او با پشت سر گذاشتن فوق ستاره‌هایی مثل ژاوی و مسی در سال 2009 جایزه نامبرده را به خانه برد. البته به نظر می‌رسد اینیستا و توانایی‌هایش در لالیگا لایق بیشتر از یک جایزه در این زمینه بوده‌اند.

یک ـ جایزه پای طلایی. این جایزه‌ای است که در پایان فصل به فوتبالیست‌های بالای 28 سال تعلق می‌گیرد و هر بازیکن فقط یک‌بار می‌تواند آن را ببرد. آندرس هم این موفقیت را سال 2014 به دست آورد.

دو ـ اینیستا حتی قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را هم در کارنامه خود دارد که دو مرتبه این افتخار بزرگ برای وی ثبت شد، یکی سال 2009 و دیگری 2011. احتمال می‌رود امسال تعداد جام‌های آندرس در این تورنمنت به عدد سه برسد. بارسلونا، نماینده اروپا در جام باشگاه‌های
جهان است.

سه ـ آندرس تا به حال سه مرتبه هم با بارسلونا قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) را تجربه کره است. این قهرمانی‌ها در سال‌های 2009، 2012 و 2015 به دست آمد.

سه ـ ستاره محبوب هواداران بارسلونا با این تیم سه بار هم قهرمان سوپرکاپ اروپا شده است. این قهرمانی در سال‌های 2009، 2011 و 2015 به دست آمد.

چهار ـ سال‌های طلایی هافبک خلاق تیم ملی اسپانیا و بارسلونا باعث شد او در شش سال اخیر چهار مرتبه در تیم منتخب فصل اروپا قرار بگیرد.

چهار ـ این یکی عددی بسیار مهم برای آندرس است، چرا که بزرگ‌ترین افتخار او در رده باشگاهی محسوب می‌شود. هافبک ملی‌پوش بارسلونا تا به حال با این تیم چهار مرتبه قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفته است. نخستین بار در فصل 2006 ـ 2005 رقم خورد، دومین بار در فصل 2009 ـ 2008، سومین بار در فصل 2011 ـ 2010 و در نهایت آخرین بار در فصل اخیر یعنی در فصل 2015 ـ 2014.

پنج ـ این تعداد دفعاتی است که کاپیتان کنونی بارسا در 13 سال اخیر به‌عنوان برترین هافبک هجومی لالیگا برگزیده شده است.

شش ـ این عددی است که قهرمانی‌های اینیستا با بارسلونا را در سوپرکاپ اسپانیا در 13 سال حضور او در جمع آبی ـ اناری ها نشان می‌دهد.

هفت ـ هافبک خلاق بارسا تا به حال هفت مرتبه با این تیم قهرمان لالیگا شده است. نخستین قهرمانی در فصل 2005‌ ـ 2004 به دست آمد و آخرین قهرمانی نیز همین فصل اخیر رقم خورد. آندرس در سال‌های آخر فوتبال خود هنوز شانس این را دارد که با بارسا جام قهرمانی را حداقل یک‌بار دیگر بالای سر ببرد.

13 ـ تعداد سال‌هایی است که این هافبک خلاق در تیم بزرگسالان بارسلونا به میدان می‌رود. نخستین بار اینیستا برای بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت. آن بازی مقابل بروژ بود.

18 ـ این عدد سن اینیستا هنگام نخستین بازی برای بارسلونا را نشان می‌دهد.آندرس اکنون 31 ساله است.

19 ـ تعداد سال‌هایی است که اینیستا در باشگاه بارسلونا حضور دارد. او سال 1996 به تیم جوانان این باشگاه کاتالونیایی پیوست.

33 ـ آندرس به عنوان یک هافبک خلاق سهم بسیار کمتری در گلزنی در مقایسه با لیونل مسی داشته، اما موقعیت‌های بی‌شماری را خلق کرده است.

تعداد گل‌های اینیستا در این 13 سال به عدد 33 می‌رسد.‌ 558 ـ اینیستا از سال 2002 که برای نخستین بار برای بزرگسالان بارسلونا به میدان رفت تا امروز 558 مرتبه برای این تیم به میدان رفته است.

منبع: تاک اسپورت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها