جام جم ورزشی : رکورد گرد مولر 70 ساله با 40 گل در یک فصل بوندس لیگا و 68 گل در 62 دیدار تیم ملی فوتبال آلمان همچنان باقی است.
کد خبر: ۸۵۲۵۹۸
رکوردهای دست نیافتنی بمب افکن فوتبال آلمان

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در آستانه تولد 70 سالگی گرد مولر، رکورد 40 گل او در یک فصل بوندس لیگا هنوز پابرجاست و هیچ بازیکنی تاکنون نتوانسته رکورد 40 گل او در فصل 72- 1971 او را بشکند.

گرد مولر اخیرا به علت بیماری آلزایمر در بیمارستان بستری شده است.

روبرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ که در 11 مسابقه لیگ 13 گل به ثم رسانده است، تاکید کرد که رکورد مولر در 34 مسابقه دست نیافتنی است.

وی با پنج گلی که در دیدار یک ماه قبل بایرن مونیخ در مقابل ولفسبورگ به ثمر رساند، نامش را در تاریخ بوندس لیگا جاودانه کرد، در این باره گفت: اگر در هر مسابقه دو یا سه گل به ثمر برسانیم، شاید بتوانیم در باره شکستن رکورد مولر فکر کنیم.

بایرن مونیخ با مولر که در هر مسابقه چهار یا پنج گل به ثمر رسانده است، در فصول 1971- 72 با 22 امتیاز قهرمان بوندس لیگا شد و به عنوان مدعی اصلی لیگ آلمان شناخته شد.

مولر که به بمب افکن فوتبال آلمان معروف است، در مسابقات جام جهانی مجموعا ۱۴ گل به ثمر رساند و تا سال ۲۰۰۶ که رونالدو، ستاره برزیلی با پانزدهمین گل خود در رقابت های جام جهانی آلمان، رکورد مولر را شکست، پیشتاز بود البته بعدها میروسلاو کلوزه، ملی پوش کارکشته آلمان به نوبه خود رکورد رونالدو را شکست و آلمان در این عرصه بار دیگر از رقیبان پیشی گرفت.

فرانتس بکن باوئر، قیصر فوتبال آلمان و یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ این ورزش گفته است: هر آنچه را که ما به دست آوردیم و هر افتخاری که نصیب خود ساختیم، مدیون گرد مولر هستیم.

مولر خیلی زودتر از چیزی که همه انتظار داشتند از فوتبال ملی خداحافظی کرد، اما نامش به پررنگی رکورد ۶۸ گل در ۶۲ بازی ملی، در تاریخ فوتبال جهان باقی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها