سپ بلاتر رئیس فیفا پس از آنکه میشل پلاتینی رئیس یوفا. اسطوره فوتبال فرانسه را در منجلاب فساد فیفا پایین کشید حالا سراغ آلمان رفته و اسطوره آنها یعنی فرانتس بکن باوئر ملقب به قیصر را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۸۴۷۱۱۶

به گزارش خبرگزاری‌ها، نشریه معتبر «اشپیگل» چاپ آلمان دیروز فاش کرد کمیته آلمانی که مسئول پیشنهاد دهی برای کسب امتیاز جام جهانی 2006 بود با بسته حمایت مالی 7/6 میلیون یورویی (5 میلیون پوند) روبرت لوئیس دریفوس رئیس وقت کمپانی تولید پوشاک ورزشی «آدیداس»، اقدام به خرید رأی چهار عضو آسیایی کمیته اجرایی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) کرده بود و فرانتس بکن باوئر اسطوره فوتبال آلمان و ولفگانگ نیرزباخ، رئیس اتحادیه فوتبال آلمان یک سال پیش از این که آلمان میزبان جام جهانی 2006 شود، از موضوع خرید آرا از سوی کمیته آلمانی با خبر بودند.

آلمان برای کسب میزبانی جام جهانی 2006 موفق شد با 12 رأی، آفریقای جنوبی را با 11 رای، شکست دهد و میزبانی جام جهانی 2006 را از آن خود کند.

اتحادیه فوتبال آلمان هرچند این ادعا را رد کرد اما فیفا بر صحت آن تاکید دارد، جالب این‌که این موضوع در نشست خبری دیروز وزیران خارجه ایران و آلمان در تهران نیز مطرح شد جایی که خبرنگار آلمانی از اشتاین مایر، وزیر خارجه کشورش در این مورد سوال کرد، اشتاین مایر در این خصوص گفت:من هم با شما به ایران آمده و هنوز فرصت نکرده ام خبرها را بررسی کنم. با این حال، من از فدراسیون فوتبال آلمان می‌خواهم اقداماتی را که در این زمینه انجام شده است، هر چه سریع‌تر بیان کند و به پرسش‌های بی پاسخ، جواب بدهد زیرا چنین کاری در جهت منافع ملی آلمان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها