سرپرست گروه کر شهر تهران از همکاری این مجموعه و چند گروه دیگر در کنسرت های آینده ارکستر سمفونیک تهران به مدیریت هنری علی رهبری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۹۵۹
«کُر شهر تهران» آلبوم تولید می‌کند

مهدی قاسمی در گفتگو با مهر درباره تازه‌ترین فعالیت های گروه کُر شهر تهران گفت: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته گروه کر شهر تهران روزهای سه شنبه ۱۵، چهارشنبه ۱۶ و پنجشنبه ۱۷ مهر ماه همراه با ارکستر سمفونیک تهران در قالب فستیوال موسیقی تهران و برنامه «مهر تا مهر» کنسرت هایی را برگزار می کند. در این کنسرت گروه کُر شهر تهران، گروه کر ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر کودکان آموزشگاه پارت در قالب یک مجموعه همراه با سایر نوازندگان ارکستر سمفونیک قطعه کارمینا بورانا اثر کارل ارف را اجرا می‌کنند.

وی افزود: طبق توافقاتی که با مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران انجام گرفته قرار بر این است که ما علاوه بر همکاری در این مجموعه کنسرت ها در برنامه زنده ارکستر سمفونیک تهران که اجرای قطعاتی از موتزارت هست نیز حضور فعالی داشته باشیم. همراهی ما علاوه بر حضور گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان خواهد بود و با توجه به پیشینه اجرایی هر دو گروه و حضور یک رهبر ارکستر ترکیه ای در کنار هنرمند بزرگی چون علی رهبری تصور می کنم برنامه قابل قبولی به مخاطبان ارائه خواهد شد.

سرپرست گروه کُر شهر تهران با اشاره به فعالیت های دیگر گروه در عرصه اجراهای زنده و تولید آلبوم اظهار کرد: با توجه به اهمیت برگزاری فستیوالی که قرار است اسفندماه امسال در دوبی با حضور گروه های کر برگزار شود، فعلا برنامه خاصی برای اجرای زنده در تهران نداریم چرا که تمام تلاش و تمرکز خود را روی شرکت در این فستیوال گذاشتیم تا بتوانیم با بهترین کیفیت در این فستیوال شرکت کنیم.

قاسمی افزود: مراحل ضبط آلبوم جدید گروه که برگرفته از قطعات و ساخته های آهنگسازان مطرح ایرانی از جمله احمد پژمان، سعید شریفیان، حمیدرضا دیبازر و تعداد دیگری از هنرمندان است به اتمام رسیده و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم این آلبوم را تا پایان سال منتشر کنیم. ویژگی این آلبوم ضبط همزمان چهار صدایی آثار است.

گروه کُر شهر تهران به رهبری مهدی قاسمی از سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و سالانه چندین کنسرت برگزار می کند که از شاخص ترین آنها می توان به اجرای «کارمینا بورانا» اثر کارل اُرف اسفند ماه سال ۹۲ در تالار وحدت اشاره کرد.

گروه کُر شهر تهران ضبط اولین آلبوم مستقل خود را که آثار هشت آهنگساز معاصر ایرانی است به پایان برده که این آلبوم در سال ۹۴ منتشر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها