کنسرت گروه کُر و ارکستر جازپاپ (پارسیکُر) به سرپرستی صابر جعفری 24 و 25 مرداد در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه خواهد رفت.
کد خبر: ۸۲۵۵۲۰
کنسرت گروه کر پارسیکر در برج آزادی

گروه پارسیکر به مدت یک سال زیر نظر اساتیدی چون امیرحسین اسلامی، شریف لطفی، احمد پژمان و صدرالدین شجره تمرین کرده و قرار است هنرمندانی چون جمال اجلالی، سیاوش چراغی پور و بهروز بقایی در اجراهای بعدی این گروه را همراهی کنند.

در این اجرا، مینا جعفری جانشین رهبر کر (آسیستان) بوده صادق جعفری و فرشاد طاهری سه قطعه از 14 قطعه را به عنوان سولیست تنور و باریتون همراهی می کنند.

امین باغبانی، پریا جانجانی، پیمان سلیمانی، میلاد بهرمان، شهرزاد جعفری و ستاره رحیمی (سازهای زهی)، پژمان خلیلی (گیتار آکوستیک)، مجید مصطفایی (گیتار بیس)، محمد اشرفی (گیتار الکتریک)،علی درخشان (دارمز)، محمدرضا سلیمیان (پرکاشن)، عباس معالجی (کلارینت) از جمله نوازندگان ارکستر پارسیکر هستند.

در این کنسرت اعضای گروه کر در بخش سوپرانو: مینا جعفری، مریم جعفری، مریم اسمی، معصومه جوانی، فریبا آسوده، ناهید شیخی، آناهیتا علم الهدی، حنانه علی اکبری و ریحانه عارف و در بخش آلتو: هدی برات زاده، سمیه کنعانی، عطیه پدیدار، سپیده آماده، پروانه عباسی، صبا صمدزاده، نیلوفرسادات موسوی، آیدا اصفهانی، حمیده پورمند هستند.

در بخش آقایان تنور سیدعلی موسوی، مهدی نائینی، علیرضا قادر، پدرام فرجامی، ایرج وهاب پور ساده رخ و شهاب قضات لو به هنرنمایی می پردازند و در بخش باس مصطفی یعقوبی، امید هادی نژاد، مهدی افضلی بهار، پویا مهرانی، حمیدرضا رامیار، عماد زمان پارسیکر را همراهی می کنند. همچنین رضا حیدری طراحی نور، امین حاج بابایی طراحی ویدئو آرت و پریسا جانجانی طراحی پوستر این کنسرت را برعهده دارند.

به گزارش ایرنا، قطعاتی چون خوشه چین، مرغ سحر، باغ خواهش ها به صورت کُرال جاز-پاپ، قطعات محلی از مناطق مختلف ایران مانند رشید خان، جمعه بازار، هی یار و لرستانی به صورت چهارصدایی و همچنین قطعاتی جدید با آهنگسازی گروه با موضوعات مادر، معلولین و سالمندان، وطن و قطعه ایثار در وصف غواصان شهید که برنده آهنگسازی جشنواره موسیقی فجر سال 91 شده است، در این اجرا نواخته خواهد شد.

کنسرت گروه کُر و ارکستر پارسیکُر به سرپرستی و تنظیم و نوازندگی پیانوی صابرجعفری 24 و 25 مرداد از ساعت 21 در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه خواهد رفت.
علاقه مندان می توانند برای تهیه بلیت به نشانی اینترنتی www.iranconcert.com مراجعه کنند.

رونمایی ازمجموعه آثار پیانو چکناوریان و آلبوم کوچ بنفشه ها

آلبوم کوچ بنفشه ها به آهنگسازی هوشنگ کامکار و خوانندگی حمیدرضا نوربخش شنبه 24 مردادماه در شهر کتاب مرکزی رونمایی می شود.

آلبوم کوچ بنفشه ها شامل 10 قطعه برای ارکستر سمفونیک و کر، با عناوین آرایش خورشید، چه بگویم، دریا، حلاج، کوچ بنفشه ها، پاسخ، رباعی، سوگنامه و در کوچه باغ های نیشابور بر روی اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی ساخته و تنظیم شده است.

مراسم رونمایی این آلبوم که به همت نشر آوای هنر منتشر شده با حضور آهنگساز و خواننده اثر، روز شنبه 24 مردادماه ساعت 18 در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به شهید بهشتی برگزار می شود.

مجموعه آثار پیانو چکناوریان رونمایی می شود

مجموعه آثار پیانو لوریس چکناوریان حاصل بیش از 50 سال آهنگسازی این هنرمند 23مردادماه در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می شود.

مجموعه آثار پیانو به آهنگسازی لوریس چکناوریان روز جمعه 23مردادماه ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران رونمایی می شود.

آهنگساز و رهبر ارکستر در خصوص قطعات این آلبوم گفت: از نوجوانی شروع به نوشتن آثار برای پیانو کردم ولی آثاری که در این آلبوم ارائه می شود مربوط به دوران تحصیلی ام در وین و پس از آن است.

لوریس چکناوریان افزود: قطعات سوناتین 1 و 2، دنس های فنتستیک را در دوران تحصیل نوشتم و دوبلینگر ناشر معروف اتریش آن را به چاپ رساندند و در تمام دنیا هم پخش شد.

این آهنگساز درباره سابقه اجرای آثار پیانوی خود گفت: کنسرتی مخصوص کار های من برای اولین بار در شهرهای اتریش از جمله وین و گراد اجرا شد و آثار پیانوی من هم آنجا ارائه شود.

وی افزود: همچنین قطعه دنس های فنتستیک را که برای پیانوی سلو نوشته بودم نیز برای سه پیانو و ساز های ضربی تنظیم کردم.

چکناوریان درباره آلبوم مجموعه آثار پیانو اظهار داشت: این مجموعه آثار شامل دو dvd است که یکی مربوط به سلوی پیانو و آثاری است که در طول بیش از پنجاه سال برای پیانو نوشتم و یک dvd هم مربوط به اثر پیانو برای نوجوانان است که به پیشنهاد کارل ارف روی آهنگ های ایرانی ارمنی نوشته شد که تقریبا صد اثر بود که توسط ناشر آلمانی به چاپ رسید ولی چون می خواستم همه آثار یکجا جمع شود این آثار را از ناشران مختلف پس گرفتم.

وی افزود: این مجموعه حدود دو سال قبل توسط آرتور آوانسوو اجرا و ضبط گردیده و شامل صوت، تصویر و یک فایل پی دی اف است که علاقه مندان می توانند آن را پرینت بگیرند و برای اولین بار در ایران منتشر می شود.

مجموعه آثار پیانو به آهنگسازی لوریس چکناوریان توسط حمید اسفندیاری با همکاری نشر نوفه منتشر شده و مراسم رونمایی آن روزجمعه 23 مردادماه ساعت 18 در فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود و ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها