در حالی که مقامات سعودی تاکنون آماری از قربانیان فاجعه منا به تفکیک کشورها منتشر نکردند، اما برخی از کشورها کشته شدن شماری از اتباع خود را در این فاجعه اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۸۳۹۲۴۳
آخرین آمار رسمی از قربانیان فاجعه منا به تفکیک کشورها

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الجدید لبنان، برخی از کشورها کشته شدن شماری از اتباع خود را در این فاجعه اعلام کرده‌اند.

بر اساس این گزارش در پی ازدحام جمعیت در منا 133 ایرانی، 87 تبعه مراکشی، 20 تبعه کامرونی، 19 تبعه نیجری، 14 تبعه هندی، 14 تبعه مصری، 11 تبعه چادی، 8 تبعه سومالیایی، 7 تبعه پاکستانی، 5 تبعه سنگالی، 4 تبعه تانزانیایی، 4 تبعه الجزایری، 3 تبعه نیجریه‌ای، 3 تبعه اندونزیایی، 3 تبعه کنیایی، یک تبعه هلندی، یک تبعه بورکینافاسویی و یک تبعه بروندی کشته شدند.

کشور "بنین" نیز اعلام کرده که تعدادی از اتباع این کشور در ازدحام جمعیت منا کشته شده‌اند، اما آمار دقیق کشته شدگان را اعلام نکرده‌ است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای فاجعه منا بدترین فاجعه در حج طی 25 سال گذشته است. در این فاجعه حدود یک‌هزار و 300 تن از حجاج کشته و بیش از 2000 نفر دیگر زخمی شده‌اند. ولی رسانه‌های عربستان تعداد کشته شدگان این فاجعه را 717 نفر و تعداد زخمی‌ها را 863 نفر اعلام کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها