در حالی که برخی منابع سعودی تلاش می‌کنند حجاج جمهوری اسلامی ایران را در بروز فاجعه مشعر منا مقصر جلوه دهند، دستور شاه عربستان برای بازنگری طرح‌های حج مهر تایید مجددی بر سوء مدیریت سعودی‌ها و نقش آنها در وقوع حادثه دلخراش اخیر می‌زند.
کد خبر: ۸۳۸۹۸۳
شاه سعودی دستور بازنگری در طرح‌های حج را صادر کرد

به گزارش تسنیم، خبرگزاری رسمی عربستان از دستور سلمان بن عبدالعزیز برای بازنگری در طرح‌های حج خبر داد.

سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی از طرف‌های ذیربط خواسته است در طرح‌های فعلی حج و نقش‌ها و مسئولیت‌های محوله به موسسات طوافه(موسسات رسیدگی به امور حجاج) و دیگر طرف‌ها بازنگری کنند.

دستور صریح شاه سعودی به بازنگری در طرح‌های حج این پیام را به همراه دارد که طرح‌های فعلی سعودی‌ها در اداره حج عامل بروز فاجعه مشعر منا است و این دستور در عین حال ادعای مضحک برخی محافل و رسانه‌های سعودی مبنی بر مقصر بودن حجاج ایرانی در بروز این فاجعه را خود به خود رد می‌کند.

از سوی دیگر، شاه سعودی خواستار تلاش تمام دستگاه‌ها برای افزایش سطح سازماندهی و مدیریت حرکت و مسیرهای حجاج شده است.

سلمان بن عبدالعزیز گفته است توسعه تجهیزات و شیوه‌های فعالیت در موسم حج صرف نظر از نتایج تحقیقات متوقف نخواهد شد.

شاه سعودی که در کاخ اختصاصی خود در مشعر منا سخن می‌گفت، مدعی شده است برای رفع تمام موانع و مشکلات تلاش خواهند کرد تا ضیوف الرحمن بتوانند مناسک خود را در نهایت راحتی و اطمینان به جا آورند.

وی ادعا کرد : خدمت به ضیوف الرحمن وظیفه بزرگ و مسئولیت عظیمی است و ما به آن افتخار می‌کنیم.

شاه سعودی از دستگاه‌های مسئول تحقیق خواسته است نتایج تحقیقات حادثه اخیر را در اسرع وقت اعلام کنند.

سلمان در کاخ اختصاصی خود در مشعر منا، میهمانی بزرگی برای فرماندهان نظامی، امیران، شاهزادگان، مفتی دربار، مبلغان، شیوخ، مسئولان دعوت شده از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و وزیران سعودی ترتیب داد که طی آن تمام شرکت کنندگان، عید قربان را به شاه سعودی تبریک گفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها