گشایش بزرگ ترین مسجد اروپا در مسکو

پوتین: سبقت گرفتن در کار نیک آموزه قرآن است

مسجد جامع جدید مسکو به عنوان بزرگ ترین عبادتگاه مسلمانان در اروپا پس از 10 سال عملیات ساختمانی، امروز (چهارشنبه) در یک مراسم بین المللی با حضور شخصیت های مذهبی و سیاسی روسیه و کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، میزبان نمازگزاران شد.
کد خبر: ۸۳۸۷۴۹
پوتین: سبقت گرفتن در کار نیک آموزه قرآن است

به گزارش ایرنا، این مراسم با حضور «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه ای وی، «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و شهردار مسکو «سرگئی سابیانین» و شماری از سران جمهوری های مسلمان نشین روسیه، روحانیون و مقامات ارشد این کشور در منطقه مرکزی «پراسپکت میرا» مسکو برگزار شد.

به علت گستردگی مراسم و حضور مقامات چند کشور، منطقه محل برگزاری افتتاحیه مسجد از شب گذشته تحت شدیدترین تدابیر امنیتی قرار گرفت.

از ایران هیاتی به سرپرستی «حسین امیر عبداللهیان» معاون وزیر امور خارجه در مراسم افتتاح ساختمان مسجد جامع مسکو شرکت کرد.

بنا بر اعلام شورای مفتی های روسیه، ساختمان جدید مسجد جامع مسکو با حدود 18 هزار و 900 مترمربع مساحت، ظرفیت بیش از 10 هزار نفر را دارد.

«ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه در آیین گشایش مسجد جامع مسکو با تاکید بر اهمیت نقش مسلمانان در جامعه چند مذهبی این کشور، گفت: فرموده قرآن برای سبقت گرفتن در کار نیک آموزه ای برای همه ما است.

وی با بیان اینکه اسلام اصیل بخش مهمی از جامعه روسیه کنونی را تشکیل می دهد، گفت: مسلمانان و دین اسلام مروج نیکی و محبت بین افراد جامعه است.

پوتین همچنین اضافه کرد: در دو دهه گذشته شمار مساجد در روسیه دو برابر شده و مسجدهای بسیار زیبایی به عنوان نماد دین اسلام در مناطق مختلف ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها