این کانسپت مرسدسبنز که با ضریب دراگ 0.19 به مانند ماهی در هوا جریان مییابد، اینتلیجنت آئرودینامیک اتومبیل (IAA) نام دارد که قابلیت تبدیل از حالت «دیزاین» به حالت نرمتر «آئرودینامیک» را در بدنه خود دارد.
در حالت آئرودینامیک، که با فشار یک دکمه توسط راننده و یا به صورت اتوماتیک در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت فعال میشود، ۸ عضو بدنه در عقب به حالت کام (Kamm-tail) درمیآیند و طول کلی خودرو به اندازه ۱۵.۴ اینچ یا ۳۹۱ میلیمتر افزایش میدهند.
همچنین بالهها روی سپر جلو به اندازه یک اینچ اضافه میشوند تا بتوانند جریان هوای بیشتری را به سمت عقب منتقل کنند.
همینطور چرخها نیز «مقطع» خود را به اندازه حدود ۲.۲ اینچ (۵۶ میلیمتر) کاهش میدهند و هواکشهای جلو نیز ۲.۴ اینچ (۶۱ میلیمتر) عقب مینشینند. این تبدیلهای آئرودینامیک در نهایت منجر به یک حالت بسیار بهینه در بدنه میشود که کمترین میزان دراگ ممکن را ایجاد خواهد کرد.
در زیر پوسته با طراحی گرانقیمت و پرهزینه کانسپت IAA، برای پیشرانه از یک سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی استفاده شده که در نهایت قدرتی برابر ۲۷۹ اسببخار برای این سدان به همراه دارند.
این در حالی است که IAA در حالت تمامالکتریکی میتواند به سرعت حداکثر ۲۵۰ کیلومتر و در حالت «آئرودینامیک» به 66 کیلومتر برسد.
کورش نور - جام جم آنلاین
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم: