رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد:

آغاز ساخت دو نیروگاه اتمی جدید، 20 شهریور

رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد:

ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: قراردادی, اخیرا با روسها منعقد کردیم برای ساخت دو نیروگاه دیگر در بوشهر.
کد خبر: ۸۳۶۱۲۶
ساخت دو نیروگاه جدید در بوشهر

رییس سازمان انرژی اتمی ایران پس از پایان دیدار با سرگئی کرینکو رییس شرکت روس اتم روسیه گفت: در این دیدار درباره مسوولیت های روسیه در چارچوب برجام گفت وگو شد.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران که بعدازظهر امروز سه شنبه در حاشیه کنفرانس عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی با سرگئی کرینکو رییس شرکت روس اتم دیدار کرد، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما گفت: روابط ما با روسیه روابط بسیار ویژه است بخصوص در این برهه حساس،روسیه بعنوان یکی از اعضای بسیار موثر1+5 جانبداری و حمایت خوبی از موضع ایران کرد و واقعا پیشنهاد های روسیه برای رسیدن به یک نتیجه که نهایتا عنوان "برجام" را گرفت پیشنهادهای بسیار سازنده ای بود.

صالحی گفت:در چارچوب برجام, روسیه مسوولیت هایی را قبول کرده است, یعنی تفاهم شده در بین 1+5 که روسیه در ارتباط با خرید سوخت غنی شده ما و دادن سوخت طبیعی بعنوان مابه ازاء کشور مورد نظر تلقی بشود و از این رو ما روی این موضوع صحبت کردیم که چه زمانی ,چگونه و با چه شیوه ای این اورانیوم غنی شده را به آنها بدهیم و چگونه و با چه شیوه ای اورانیوم طبیعی را بگیریم.

صالحی افزود : در خصوص موضوع دیگری که در چارچوب برجام روسیه متعهده شده است و ان کمک به ارتقائ طراحی ماشین های سانتریفیوژ موجود ما در کشور به گونه ای که بتواند ایزوتوپ های پایدار تولید بکند، روسها در این زمینه در بین کشورهای جهان خیلی قوی و پیشتاز هستندو امادگی خود را اعلام کردند که با ایران همکاری کنند که سانتریفیوژهای ما را ارتقا دهند به منظور تولید ایزوتوپ های پایدار.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: قراردادی, اخیرا با روسها منعقد کردیم برای ساخت دو نیروگاه دیگر در بوشهر. صحبت از این بود که این نیروگاهها به هرحال از حیث تامین مالی هم بهتر است روسها وارد میدان شوند و تامین مالی نیروگاه هم را تا آنجا که ممکن است عهده دار بشوند و امروز قول دادند که اینکار را بکنند.

صالحی با اشاره به اینکه این باعث می شود, حرکت ساخت این نیروگاه سرعت بگیرد ,افزود:قرار شد نیروگاه بوشهر 1که الان مشغول فعالیت است و آخرین مراحل را طی می کند , به کارشناسان ایرانی بصورت نهایی تحویل شود. وی گفت: نزدیک به چهار سال است که نیروگاه بوشهر بخوبی کار می کند و دیگر درشرایطی هستیم که کارشناسان ایرانی بطور کامل عهده دار مسوولیت این نیروگاه و مسوولیت بهره برداری از این نیروگاه بشوند.

وی گفت : از آقای کرینکو دعوت کردم که برای کلنگ زنی نیروگاههای جدید 2و 3 در بوشهربه ایران سفر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها