واکنش دبیر کل سازمان ملل به اعزام نیروهای قطری به یمن

بحران یمن نیازمند راه حل سیاسی است نه ارسال سلاح و نیروهای نظامی

خانواده‌های نظامیان سعودی در مخالفت با اعزام فرزندانشان به جبهه‌های نبرد یمن و جنگ در این کشور تظاهرات برپا کردند.، تظاهرکنندگان که اکثر آنها از خانواده‌های قربانیان و مجروحان نبرد در یمن هستند، بخاطر به هدر رفتن خون فرزندانشان در نبردی که به آنها ارتباطی ندارد، ناخشنودی و اندوه خود را ابراز داشتند.
کد خبر: ۸۳۳۰۳۶

آنان حکمرانان عربستان را مسئول خون‌های به زمین ریخته شده نظامیان عربستان دانستند. به گزارش پایگاه اینترنتی الوعی‌نیوز، ده‌ها خانواده سربازان سعودی روز شنبه در برابر ساختمان وزارت دفاع سعودی در ریاض اقدام به راهپیمایی کردند و مراتب اعتراض خود را نسبت به اعزام فرزندانشان در نبردی که هدف آن ناشناخته است و برای عربستان هیچ سودی به همراه ندارد و به این کشور هیچ ارتباطی ندارد، ابراز داشتند. این تظاهرات به دنبال آن انجام گرفت که به گفته رسانه‌های گروهی عربی شمار کشته‌ها و زخمی‌ها در میان نیروهای نظامی سعودی شرکت‌کننده در نبردهای یمن رو به افزایش گذاشته است.

شاهدان عینی تاکید کردند هیچ‌یک از مسئولان سعودی به شعارها و خواسته‌های تظاهرکنندگان گوش فراندادند و آنها چند ساعت را در این وضعیت به‌سر بردند تا آن‌که متفرق شدند. عربستان بیش از پنج ماه پیش از تشکیل ائتلافی دربردارنده شماری از کشورهای عربی خبر داد که همچنان به بمباران شهرهای مختلف یمن ادامه می‌دهد. از ششم فروردین آغاز تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از 4000 یمنی که شمار زیادی از آنها را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند، کشته شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها