سخنگوی نیروهای مسلح یمن:

متجاوزان سعودی را غافلگیر می‌کنیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن غافلگیری های آینده را برای متجاوزان شدیدتر و سخت تر دانست و اعلام کرد: راهبردِ مقابله به مثل را در دستور کار قرار دادیم.
کد خبر: ۸۳۳۲۷۱
راهبردِ مقابله به مثل را در دستور کار قرار داده ایم

سرتیپ ستاد "شرف غالب لقمان" روز در گفت وگو با شبکه العالم تصریح کرد: اکنون، اجرای راهبرد مقابله به مثل را در دستور کار قرار داده ایم، راهبردی که از همان ابتدا باید اجرا می کردیم اما به سبب برخی از ملاحظاتی که رهبرانمان داشتند این کار را نکرده بودیم.

وی افزود: برای مقابله به مثل، باید آمادگی کافی را داشته باشیم و ما عملاً این آمادگی را داریم و از ارتشی آموزش دیده و توانمند برخورداریم که قادر است خود را به اهداف تعیین شده برساند.

لقمان تاکید کرد: تا وقتی که متجاوزان بر طغیان و استکبارشان پافشاری می کنند، مانیز ناچار به مقابله به مثل هستیم.. و این به آن معنی است که تاسیسات راهبردی و پایگاه های نظامی آنان را هدف خواهیم گرفت. البته به تکلیف قرآنی خود که اجتناب از تعرض به غیرنظامیان است پایبند خواهیم بود، به همین سبب به غیرنظامیان هشدار می دهیم که از تاسیسات نظامی و بندرگاه ها فاصله بگیرند، زیرا این اماکن، چه در جده و ابها و چه در ریاض، اهدافی قانونی و مشروع برای حملات ما هستند.

وی با بیان این که نیروهای یمنی با تکیه بر راهبرد جدید، حملات خود را تشدید خواهد کرد، افزود: قصد داریم حملات خود را به صورت زنجیره ای از هشدارها و پیام ها برنامه ریزی کنیم. می خواهیم تاکید کنیم با وجود همه ویرانه هایی که در کشورمان به وجود آمد، خواهان این جنگ نیستیم، ما نمی خواهیم از زیرساخت های کشور همسایه مان انتقام بگیریم، هر چند آن ها زیرساخت های کشورمان را هدف قرار دادند.

لقمان در ادامه گفت: هر چند آن ها زنان و کودکانمان را کشتند، اما ما زنان و کودکانشان را هدف نخواهیم گرفت، زیرا آن ها را همچون خانواده های خود می دانیم. می خواهیم به توصیه های قرآن و رهنمودهای الهی و نبوی پایبند باشیم و پایبند خواهیم بود. اما اگر متجاوزان، بر ستم خود بیفزایند، بندرگاه ها، تاسیسات، پایگاه های نظامی، فرودگاه ها و پادگان ها را هدف خواهیم گرفت.

غافلگیری های آیندۀ ارتش یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمنی تاکید کرد: هدف قرار دادن انبار مهمات (سعودی) در جیزان که امروز با موشک (های یمنی) صورت گرفت؛ در راستای راهبرد هشدارهای تدریجی بود، زیرا ما از پیش اعلام کردیم که غافلگیری هایی در دستور کار داریم. آن ها پیش از این ادعا کرده بودند که توانمندی های ارتش یمن را به نسبت 70 تا 90 درصد نابود کرده اند، اما اکنون ما به آن ها پاسخ می دهیم و می گوییم که ارتش یمن، از امکانات نظامی و توانمندی لازم برخوردار است که می تواند با تکیه بر آن، هر زمان که بخواهد به اهدافی که می خواهد برسد.

وی افزود: نخستینِ غافلگیری ما، شلیک موشک اسکاد بود؛ پس از آن، موشک توشکا را رونمایی کردیم که با آن، هدفِ مناسب را زدیم و خسارت های سنگینی به متجاوزان وارد کردیم به طوری که آن ها ناچار به خروج از آن پایگاه نظامی و استقرار در پایگاهی دیگر شدند که 5 کیلومتر با پایگاه قبلی فاصله دارد.

سرتیپ "شرف غالب لقمان" همچنین تصریح کرد: غافلگیری های آینده، شدیدتر و سخت تر خواهد بود، اگر متجاوزان دست از تجاوزات خود نکشند و به صلح تن ندهند، واکنش نیروهای یمنی به تجاوزات، تصاعدی خواهد بود. اگر اختلافی وجود داشته باشد می توانیم با گفت وگو آن را حل کنیم، اما این که آن ها بخواهند خانواده ها و کودکان و زنانمان را هدف قرار دهند، این چیزی است که نه شرع آن را می پذیرد و نه دین.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
۰
۰
پس تا حالا چه ... می كنید اگر چیزی در چنته دارید چرا كاری نمی كنید؟

نیازمندی ها