منابع نظامی یمنی اعلام کردند: شمار کشته شدگان نظامیان عربستانی و اماراتی و بحرینی در حادثه پادگان " صافر " در یمن، به سیصد نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۳۳۲۴۷
شمار تلفات نظامیان ائتلاف عربستان به 300 نفر رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی «نهرین نت»: منابع خبری یمن با استناد به اطلاعات بسیار سری اعلام کردند شماری از این نظامیان سرباز و برخی افسر بوده اند که براثر اصابت موشک بالستیک توشکا به پادگان صافر در مارب یمن کشته شدند.

این موشک نیم تنی بر فراز پادگان صافر درست هنگامی منفجر شد که این نظامیان برای اجرای مراسم صبحگاهی در وسط پادگان تجمع کرده بودند. علت دیگر بالا بودن شمار تلفات در این پادگان، انفجار انبار مهمات و نیز انفجار موشکهایی بود که درپادگان آماده پرتاب بودند. احمد العسیری سخنگوی ارتش عربستان هرچند شمار کشته شدگان این کشور را در انفجار یاد شده ده نفر اعلام کرد اما اذعان کرد که شمار زیادی نظامی زخمی شده اند که حال شماری از آنان وخیم است.این درحالی است که کارشناسان معتقدند مقامات نظامی عربستان همچنان آمار واقعی کشته شدگان را پنهان می کنند.

جمعه گذشته، نیروهای ارتش یمن به یک انبار مهمات در مارب جایی که هواداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن به همراه نظامیان ائتلاف عربستان درحال جمع کردن تجهیرات و نیروها در تدارک برای تهاجم به صنعا بودند، حمله کردند.

این حمله به کشته شدن دهها نظامی اماراتی، سعودی ، بحرینی و یمنی منجر شد.این سنگین ترین تلفات ائتلاف تحت رهبری سعودی ها از زمان آغاز حملات هوایی آن در ماه مارس به منظور بازگرداندن هادی به قدرت بود.

دهها کودک بستری در بیمارستان السبعین صنعا پایتخت یمن به علت حملات پی در پی هوائی رژیم آل سعود به مناطق مجاور آن و مشکلات و به تعطیلی کشیده شدن بیمارستان به شهادت رسیده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها