اختصاصی جام جم آنلاین

خامنه: ادای دین می کنم

بازگشت دوباره مجری‌های دهه 60 برای بسیاری از مخاطبان تلویزیون خاطره‌انگیز است. یکی از مجری‌هایی که این روزها دوباره با برنامه «تا همیشه» به تلویزیون بازگشته، گیتی خامنه است.
کد خبر: ۸۳۲۴۵۴

او درباره این بازگشت دوباره گفته است: قرار بر این است که برنامه ما آدم‌ها را به گذشته‌ای ارجاع بدهد که در آن چیزهای کوچک ولی باارزشی وجود داشت. درواقع کاری که در این برنامه می‌کنیم فقط مرور خاطره‌ها نیست. من خودم شخصا اعتقادم بر این است که گذشته در هر حال گذشته است و فقط اگر از گذشته اتفاقاتی که برایمان افتاده را یادآوری کنیم و از فرصت‌ها استفاده کنیم حالمان را خوب می‌کند و می‌توانیم خطاهایمان را جبران کنیم؛ بنابراین اصلا شخصا به توقف در گذشته و مرور خاطره‌ها اعتقادی ندارم، مگر این‌که به یک اتفاق خوب منجر و احساس شود با مرور خاطرات از خطاهایمان پرهیز می‌کنیم. به زبان بسیار ساده، کودکانه و قابل فهم می‌خواهم بگویم که به یکدیگر مهربانی کنیم.

گاهی اوقات یک ناسزا و یک عکس‌العمل بد می‌تواند تمام روز یک فرد را خراب کند و ما ناخواسته رفتار خوب و بدمان را می‌توانیم به دیگران انتقال بدهیم. این جمله را گفتم تا جواب این سوال را بدهم که چرا می‌گویند برنامه «تا همیشه» حال افراد را دگرگون می‌کند. حال پاسخ‌اش این است که ما قصد داریم با این برنامه آدم‌ها را به گذشته ببریم، اما نه این‌که حسرت بخورند، بلکه می‌خواهیم با این برنامه آدم‌ها را به گذشته‌ای ببریم، که نگاهی بیندازند و ببینند که چرا در گذشته ارتباط با هم حالمان را خوب می‌کرد. به‌دلیل این‌که در گذشته صفا بود و همدیگر را دوست داشتیم و داشته‌هایمان را به رخ دیگران نمی‌کشیم. در گذشته این همه مقولات مادی مطرح نبود و ما این همه خرج نمی‌کردیم تا خودمان را به دیگران ثابت کنیم. آن زمان ما از سادگی‌ها بهره می‌بردیم. البته قبول دارم که فشار اقتصادی خیلی بالاست، اذیت می‌شویم و حتی این فشارها می‌تواند افراد را خرد کند، اما در حال حاضر در این فشارها ما بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به با هم بودن داریم، پس با هم مهربان باشیم. این روزها فشارها این نیازها را تشدید کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها