سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد:

پیدا شدن همه اجساد مفقودین سیل کن و سولقان

با گذشت یک ماه از سیل مرگبار کن جستجوها بی نتیجه مانده است

سرنوشت 3 جوان ناپدید شده در هاله‌ای از ابهام + عکس

یک ماه از سیل ویرانگر در منطقه کن و سولقان گذشت. سیلی مرگبار که هشت نفر را به کام مرگ کشاند. حادثه‌ای که پس از گذشت یک ماه فراموش شد، اما خانواده رامین میرزایی و منصور افجه هنوز چشم‌انتظار فرزند خود هستند و هر روز برای یافتن آنها به منطقه سیل‌زده می‌روند.
کد خبر: ۸۲۶۵۶۵
سرنوشت 3 جوان ناپدید شده در هاله‌ای از ابهام + عکس

به گزارش جام‌جم، عصر 28 تیر امسال ناگهان هوا ابری شد و باران بارید. هر لحظه باران شدیدتر می‌شد و کسی تصور نمی‌کرد این باران آغاز فاجعه‌ای در غرب تهران باشد. با شکستن آب‌بندها و جاری شدن سیل شدید، آب درختان را شکست و خانه‌ها را خراب کرد و حتی جان و سلامتی بسیاری از افراد را هم با خود برد و ویرانی همراه خود آورد.

جسد برخی از افرادی که در این حادثه کشته شده بودند و بین گل و لای انتهای بوستان جوانمردان مانده بود، پیدا شد و برخی دیگر را نیز در شور‌آباد یافتند و تحویل خانواده‌ها دادند، ولی در این میان جسد سه نفر از حادثه‌دیدگان پیدا نشده است. در این بین خانواده های میرزایی و افجه( دو نفر از 3 نفری که مفقود شده‌اند) هم دنبال جوانان خود هستند و می‌خواهند هرچه سریع‌تر فرزندان خود را پیدا کنند.

پایان تلخ یک جشن

ساعت 13 روز حادثه رامین میرزایی همراه پنج نفر از دوستانش به منطقه کن رفتند تا آنجا کنار هم به مناسبت ازدواج یکی از دوستان خود جشن کوچکی بگیرند. در طول مسیر همه چیز خوب بود و شش پسر جوان از لحظات کنار هم بودن لذت می‌بردند. به مقصد رسیدند و همه چیز را برای یک مهمانی خوب مهیا کرده بودند. ساعتی بعد یکی از پسران به دلیل کاری که ناگهان پیش آمد جمع را ترک کرد و به تهران بازگشت ولی پنج نفر دیگر همچنان در محل خوش آب و هوا مانده بودند که ناگهان باد شدیدی شروع به وزیدن کرد. پسران که فکر کردند این حالت آب و هوا موقتی است به آن توجهی نکرده و محل را ترک نکردند، اما نه تنها حالت هوا موقتی نبود بلکه در پی این بادهای شدید توفان در راه بود.

با شروع باران جوانان خود را به یک درخت رساندند و زیر آن پناه گرفتند تا با قطع باران به سمت خانه حرکت کنند. پنج پسر جوان، در پناهگاه امن خود و در فکر بازگشت به خانه بودند که ناگهان طوفان شد، سیل شدید آمد و همه چیز را با خود برد. یکی از پسران به بالای درخت رفت ولی متاسفانه آب چهار نفر دیگر را با خود برد.

پسر جوانی که جان سالم به در برده بود، خبر این حادثه را به خانواده دوستانش داد و خانواده‌ها بلافاصه به سمت منطقه مورد نظر راه افتادند اما نتوانستند در محل مورد نظر حاضر شوند زیرا به خاطر کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده راه‌های ورودی به سمت کن و سولقان مسدود شده بود.

جسد بی‌جان دو نفر از پسران جوان به نام‌های فرزان و محمدرضا شب حادثه پیدا و به خانواده‌ها تحویل داده شد ولی رامین میرزایی 21 ساله و دوستش منصور افجه 26 ساله همچنان مفقود هستند و هیچ اثری از آنها نیست.

جستجوها بی‌نتیجه مانده

برادر رامین درباره روز حادثه می‌گوید: حدود ساعت یک ظهر 28 تیر رامین از خانه خارج شد تا همراه دوستانش به گردش برود. ساعت 19 و 30 دقیقه همان روز مادرم با رامین تماس گرفت و هیچ خبری از باد و توفان نبود و اوضاعشان خوب بود ولی حدود یک ساعت بعد هر چه با او تماس گرفتیم تلفنش را جواب نداد و دیگر خبری از او نشد. وقتی از ماجرا باخبر شدیم خودمان را به منطقه سیل‌زده رساندیم. کارکنان هلال‌احمر و ماموران پلیس و آتش‌نشانان دو روز اول برای پیدا کردن مفقودان حادثه، سخت تلاش کرده و منطقه را جستجو کردند و جسد بسیاری از کشته‌شدگان را هم یافتند ولی خوشبختانه یا متاسفانه برادر من و دوستش بین آنها نبودند. بعد از این حادثه هم به هرجا می‌رویم جواب دقیقی به ما نمی‌دهند. دیگر نمی‌دانیم به کجا برویم و از چه کسی خبر بگیریم.

برادر رامین اضافه کرد: فقط انتظار داریم به ما کمک کنند تا دست کم جسد مفقودان خود را پیدا کنیم. این حادثه خیلی بد بود و به خانواده‌های ما فشار زیادی وارد کرده است. شاید پیدا کردن پیکر جوانانمان از بار این سختی کم کند.

جزئیات روز حادثه

رئیس جمعیت هلال احمر شهر تهران که از روز اول پیگیر پرونده بوده به جام‌جم می‌گوید: در حادثه 28 تیرماه در جاده کن ـ سولقان بر اثر بارش 20 دقیقه‌ای باران، آب‌بند‌های رودخانه شکست و باعث ایجاد سیل شدیدی شد. از شروع سیل تا به وجود آمدن ویرانی‌ها و کشته شدن افراد هفت دقیقه بیشتر طول نکشید. طی این هفت دقیقه خرابی‌های زیادی به وجود آمد و حتی درختان تنومند زیادی از جا کنده شد.

امیرحسین جنیدی ادامه داد: با گزارش این حادثه به پایگاه هلال احمر، امدادگران ما بلافاصله در محل حاضر شده و با کمک نیروهای آتش‌نشانی به سر و سامان دادن اوضاع پرداختند. پیکربرخی از افراد همان دو روز اول پیدا شد. البته به دلیل گل و خاکی که بارش‌های تابستانی همراه خود دارد، اجساد بین خاک و گل مدفون شده بودند و این موضوع امدادگران را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده بود. جنیدی درباره مفقودان حادثه گفت: جستجوهای ما برای پیدا کردن این سه نفر همچنان ادامه دارد و حتی در بیشتر جلسات و جستجوها هم خانواده‌های این سه مفقود درکنار ما بودند و شاهد تلاش بی‌وقفه اعضای هلال احمر هستند.

سرنوشت سومین مفقودی

رئیس جمعیت هلال احمر منطقه پنج درباره سومین مفقود شده این پرونده هم به جام‌جم گفت: این پسر جوان که 24 سال بیشتر نداشت در زمان وقوع حادثه همراه گروهی از دوستانش برای تفریح به منطقه کن و سولقان رفته بود که در سیل مفقود شد.

فرحناز فرجی ادامه داد: هرکدام از همراهان او به صورت متفاوت ماجرا را بیان می‌کنند و نمی‌توان به طور دقیق درباره نحوه مفقود شدن این جوان حرفی زد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها