Crack: کرک کردن به عملیاتی گفته می‌شود که به وسیله آن لایه‌های حفاظتی یک نرم‌افزار و تکنیک‌های به‌کار گرفته شده برای فعال‌سازی آن دور زده شود.
کد خبر: ۸۲۶۲۴۷

در این شرایط کرک به کاربر این امکان را می‌دهد نرم‌افزارهای تجاری را بدون هزینه به‌صورت غیرقانونی و البته کامل و بدون محدودیت مورد استفاده قرار دهد. در ایران نیز به‌دلیل نبود امکانات لازم برای خرید نرم‌افزارهای اورجینال و همچنین قیمت بسیار بالای برخی نرم‌افزارها (تطابق نداشتن با درآمد کاربران خانگی) و رعایت نشدن صحیح قانون کپی‌رایت (بخصوص در نرم‌افزارهای خارجی) بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها به‌صورت کرک شده استفاده می‌شوند.

Google Plus

گوگل‌پلاس (+Google) سرویس شبکه‌ اجتماعی گوگل است. بسیاری از امکانات این سرویس شبیه فیسبوک است و بسیاری از کاربرانی که از سرویس ایمیل گوگل یعنی جیمیل استفاده می‌کنند، در این شبکه نیز عضو هستند. امکاناتی همچون پست‌ها (ارسال مطالب و رخدادها)، حلقه‌ها (ایجاد حلقه‌های دوستی همچون گروه‌های فیسبوک)، اسپارک (اشتراک‌گذاری ویدئوها و مطالب جدید برای دیگر کاربران)، چت خصوصی هنگ‌اوت و چت گروهی Huddle برخی از ویژگی‌های موجود در گوگل‌پلاس به‌شمار می‌رود.

Forum

گروه‌های بحث و تبادل اطلاعات به‌صورت آنلاین را Forum یا تالارهای گفتمان نامگذاری می‌کنند. عضویت در تالارهای گفتمان در بسیاری از موارد رایگان است و کاربران با مطرح کردن پرسش‌ها، درخواست‌ و پیشنهادهای خود از اطلاعات دیگر کاربران عضو بهره‌مند شده یا اطلاعات خود را در اختیار سایر کاربران قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها