روزنامه واشنگتن پست، پادشاه بحرین را در رتبه دوم ناقضان حقوق بشر قرار داد

وحشیگری آل‌خلیفه در سایه حمایت غرب

مردم بحرین با برپایی تظاهرات در چهل و سومین سالروز استقلال کشور خود از استعمار انگلیس، میان تدابیر شدید امنیتی نظام حاکم بار دیگر بر خواسته‌های مشروع خود برای دستیابی به آزادی و دموکراسی تاکید کردند.
کد خبر: ۸۲۶۰۵۴

به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، هزاران نفر از نمازگزاران بحرینی، پس از اقامه نماز جمعه در منطقه الدراز به خیابان‌ها ریختند و پلاکاردهایی با عنوان استقلال و همچنین عکس‌هایی از شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین را که در زندان به سر می‌برد، در دست داشتند. گفته می‌شود در دیگر مناطق بحرین نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد که در آنها تظاهرکنندگان بر تثبیت این روز به عنوان مهم ترین مناسبت ملی تاکید کردند. در این میان، نیروهای نظام حاکم با حضور گسترده در خیابان‌ها و مناطق بحرین و ایجاد پست‌های ایست بازرسی متعدد سعی کردند جلوی حضور گسترده مردم در تظاهرات را بگیرند و اجازه ندهند معترضان به میدان شهدا (اللؤلؤ) در مرکز منامه برسند. ماموران به سوی آنان گاز اشک آور و گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کردند که باعث آسیب دیدن چند نفر از راهپیمایان شد. جمعیت‌های مخالف نظام در بحرین، به مناسبت روز استقلال و سالروز تخریب میدان اللؤلؤ ـ که نماد و میعادگاه تجمع انقلابیون بحرین و آغاز مبارزات مسالمت‌آمیز آنها در فوریه سال 2011 میلادی بود ـ مردم را به حضور در این میدان فراخوانده بودند.

تظاهر‌کنندگان در شهرک‌های المصلّی، إسکان جدحفص، الدّیه، النعیم، البلاد القدیم و کرباباد با در دست داشتن پلاکاردهایی بر ادامه حرکت‌های انقلابی تا رسیدن به اهداف انقلاب 14 فوریه سال 2011 (قیام مردم بحرین) تاکید کردند و شعارهایی همچون «ملت پیروز است» یا «ملت کوتاه نمی‌آید» سر دادند. در این خصوص، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق ـ که یکی از رهبران مبارزه با ظلم و ستم در بحرین بود و سال گذشته بازداشت و روانه زندان شد ـ در پیامی از ملت بحرین خواست به مبارزات خود ادامه دهند. وی با صدور پیامی گفت: میهن برای خروج از بحران‌هایش به گذر به یک نظام اصیل مشروطه دموکراتیک نیاز دارد که در آن، دولت از سوی مردم انتخاب می‌شود.شیخ سلمان ابراز امیدواری کرد بحرین به میهنی امن و باثبات تبدیل شود که در آن تمام مردم کشور برای تامین آینده بهتر برای فرزندانشان تلاش کنند.

آخرین خبر این که روزگذشته وزارت کشور بحرین اعلام کرد یک گشتی وابسته به نیروهای امنیتی براثر اصابت بسته‌های انفجاری کوکتل مولوتف طعمه حریق شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها