ردپای گانگسترهای گلستان در حالی در جرایم دیگری کشف شده که اولیای دم قربانیان با طرح شکایت خواستار قصاص آنها شده‌اند.
کد خبر: ۸۲۵۸۱۷
درخواست اشد مجازات برای گانگسترهای گلستان

به گزارش جام‌جم، در حالی که گانگسترهای گلستان صحنه‌های جنایت را در حضور بازپرس رضا آدینه و کارآگاهان جنایی بازسازی کرده‌اند، پلیس ردپای متهم اصلی پرونده، حسین ـ س را در جرایم دیگری به دست آورده که تحقیقات ویژه در این زمینه ادامه دارد. این در حالی است که اولیای دم قربانیان که با گذشت سال‌ها از جنایت‌ها تصور نمی‌کردند قاتل شناسایی و دستگیر شود، پس از پیگیری پرونده از دستگاه قضایی و پلیس برای دستگیری قاتلان تشکر کرده و خواستار قصاص عاملان جنایت در ملأعام شدند.

بهروز احمدزاده 12 مرداد سال 85 توسط جنایتکار خونسرد به قتل رسید. پدر او با گذشت ده سال از وقوع این جنایت هنوز باور نمی‌کند سرانجام قاتل فرزندش دستگیر شده و او می‌تواند اکنون که بر سر مزار فرزندش می‌رود، بگوید پسرم آرام بگیر سرانجام قاتل تو دستگیر شد.

پدر بهروز به خبرنگار جام‌جم گفت: بهروز 20 ساله بود که او را کشتند. پسرم به‌عنوان نگهبان در یک زمین کشاورزی در جاده خط گاز در استان گلستان کار می‌کرد که یک شب سارقان به آنجا حمله کرده و یکی از آنها با شلیک گلوله او را از پای درآورد. دزدان موتورسیکلت پسرم را پس از قتل وی سرقت کردند.

وی اضافه کرد: همیشه احساسی به ما می‌گفت خون بهروز بی‌گناهم روی زمین نمی‌ماند و سرانجام قاتل و همدستانش دستگیر می‌شوند. در تماس پلیس با خانواده‌ام متوجه دستگیری قاتل و اعتراف او به قتل فرزندم شدم. متهم صحنه جنایت را بازسازی کرده است. از مسئولان قضایی و تلاش بی‌وقفه پلیس آگاهی که قاتل فرزندم را دستگیر کردند، سپاسگزارم و می‌خواهم قاتل را هر چه سریع‌تر محاکمه و در ملأعام مجازات کنند.

برادر حسن گله‌بچه 30 ساله، یکی دیگر از قربانیان هم در این باره می‌گوید: برادرم کارگر مرغداری در یکی از روستاهای گنبد‌کاووس بود. او 25 آذر سال 84 در مرغداری به دام سارقان افتاد و با شلیک گلوله به قتل رسید. آن زمان برادرم یک فرزند سه ساله داشت. آن شب برادرم و چند کارگر مرغداری، مرغ‌های آنجا را بارگیری کرده و فروخته بودند. حدود ده میلیون تومان از خریداران گرفته بودند و این پول به‌طور امانت در اختیار برادرم بود تا به صاحب مرغداری تحویل دهد که این جنایت تلخ رقم خورد.

وی اضافه کرد: شب حادثه، دزدان وارد مرغداری شده و ابتدا دست و پای زوج سرایدار را بسته و بعد با شلیک گلوله برادرم را کشته و یکی از کارگران را زخمی و فرار کردند.

در این سال‌ها پیگیر پرونده بودیم و گمان نمی‌کردیم روزی قاتل دستگیر شود. زمانی که پلیس به ما اطلاع داد قاتل و همدستانش دستگیر شده‌اند هزاران بار خدا را شکر کردیم که آنها دستگیر شده‌اند. شاکی خاطرنشان کرد: خودم با قاتل روبه‌رو شدم و حتی او در جریان بازسازی صحنه قتل بود و قاتل جزئیات ماجرا را در حضور من، بازپرس و افسران پرونده بازگو کرد.

حاج محمد پقه 32 ساله دیگر قربانی جنایت‌های گانگسترها بود. برادر مقتول از مسئولان قوه قضاییه می‌خواهد حالا که قاتل برادرش بعد از 13 سال دستگیر شده، او را زودتر محاکمه و در ملأعام اعدام کنند. او به خبرنگار ما گفت: برادرم نگهبان مزرعه‌ای در یکی از روستاهای شهرستان آق‌قلا بود. او چهار ماه بود که آنجا کار می‌کرد و سارقان یک شب به آنجا حمله کردند و در جریان سرقت موتور چاه‌های آب کشاورزی، برادرم را کشتند. در این سال‌ها همیشه پرونده را پیگیری می‌کردیم تا شاید ردی از قاتل پیدا شود.

وی اضافه کرد: باور نمی‌کردم روزی قاتل دستگیر شود. اما از طریق پلیس مطلع شدیم او صحنه قتل برادرم را بازسازی کرده است. متهم سزاوار مرگ است و باید هر چه سریع‌تر مجازات شود تا شاید کمی از غم و ناراحتی این 13 سال، کم شود.

مرد دیگری که پدرش را 13 سال پیش در حمله سارقان مسلح از دست داده است، به خبرنگار ما گفت، قاتل باید هر چه زودتر در ملأعام اعدام شود تا شاید اندکی از غم‌های خانواده‌اش تسکین یابد.

پدرم دامدار بود و قاتل او را به انگیزه سرقت موتورسیکلت کشت. قاتل صحنه جنایت را بازسازی کرده است و امیدواریم هر چه زودتر محاکمه و مجازات شود.

پرونده این متهمان از اوایل امسال زمانی که آنها باانگیزه سرقت پرایدی، مرد جوانی را در استان گلستان به قتل رساندند بازگشایی شد و کارآگاهان پلیس آگاهی استان گلستان در تجسس‌های ویژه پلیسی توانستند دو مهره کلیدی باند را که در جریان سرقت‌های منجر به قتل نقش داشتند، همراه چهار عضو دیگر و شش خریدار اموال سرقتی دستگیر کنند.

در جریان رسیدگی به این پرونده، تیم قضایی ـ پلیسی توانست راز 14 جنایت اعضای این باند و بیش از صد فقره دزدی آنها را که در مدت 15 سال مرتکب شده بودند، فاش کند. دو متهم اصلی این باند به نام‌‌های «حسین ـ د» و «حسین ـ س» در بازجویی‌ها مدعی شدند در جریان سرقت‌ها اگر فردی مقاومت می‌کرد او را به گلوله می‌بستند و جانش را می‌گرفتند و حتی چند نفری را هم در جریان سرقت‌ها بشدت مجروح کرده بودند.دادستان گرگان نیز پیش از این اطمینان داده بود، پرونده اعضای این باند با دقت و سرعت بررسی می‌شود و دستگاه قضایی به مجرمان اجازه نمی‌دهد امنیت شهروندان را سلب کنند.

معصومه ملکی - حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
حامد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
۰
۰
حیف كه طناب دار در یك لحظه جان این را میگیره. لیاقت این ابلیسها اینه كه در دراز مدت دست و پایشان را قطع كنن و بعد از عذاب اعدامشون كنن.
احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
۰
۰
اعدام چه در حضور مردم چه در خفا تاثیری در جلوگیری بزه ندارد ، این چنین افرادی اولا باید اموالشان مصادره شود زیرا خانواده این افراد می دانستند از چه طریقی ارتزاغ می كنند ، درمقابل كشتار دیگران زندگی خوبی دارند، بنابر این اموالی كه خانواده این افراد دارند مال مقتولان است . اما در مورد مجازات اعدام باید گفت قاتل فقط چند ثانیه درد می كشد ولی اگر مجازات این افراد زندان طویل المدت با كار اجباری باشد سبب می گردد قاتل واقعا مجازات را درك كند و افرادی كه گرایش به بزه دارند بفهمند كه مجازات آنها چند ثانیه نیست و بعد از آنها بازماندگانشان براحتی زندگی خواهند كرد . بنظر من مجلس باید در مورد مجازات اعدام تجدید نظر كند و بجای آن مجازاتی را در نظر بگیرد كه موثر در جلوگیری از بزه باشد . البته در مورد این افراد نباید هیچگونه عفو اعمال شود زیرا در ایران افرادی به حبس ابد محكوم می شود بعداز پنج سال آزاد می شود.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
البته مجازات اینها فقط در این دنیا نیست كه با اعدام تموم بشه
قاسم
Canada
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
۰
۰
تشكر از نیروی انتظامی در دستگیریه این جنایتكاران . قوه قضاعیه ودادگاه كیفری بایستی بدون اتلاف وقت /سریع/قاطع این جنایتكاران رو به اشد مجازات محكوم و اموالشان را كه از كشتن این بیگناهان بدست اوردند مصادره بشه به نفع خانوادهای قربانیان نه به نفع دولت. ضمنا جریان فرار رعیس این باند كه محكوم به حبس ابد بوده و بقول خودش با ترفند فرار كرده تحقیق جدی بشه و افرادی رو كه احتمالا در كمك درفرار او نقشی دادشتند به اشد مجازات برسند. بابا همین دو ماه پیش بود دو قاتل از زندانی در نیویورك فرار كردند ظرف سه روز عواملی كه در فرار انها نقش داشتند شناساعی دستگیر شدند .و دو قاتل كه فقط مر تكب دو قتل بودند با بسیج قاطعانه ده هزار پلیس، ظرف دو هفته دستگیر شدند البته یكیشون به درك واصل شد. اونوقت اینجا این ادم كش از زندان فرار می كنه و پانزده سال ادم می كشه هیچ كسی پیگیر موضوع نیست و اخرش شانسی دستگیر میشه .
دایی احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۰
۰
بله ازقدیم گفتن چوب خداصدانداره وخون هیچ وقت نمیخوابه آنان كه جنایت كردند و هنوز هم هستندازاین شیطان صفتها بدانند خدارسوای عامشون میكنه وقانون هم به جزای اعمالشون میرسونه خداصبربده به خانوادهای مقطول كه انگارداغ دلشون تازه شد وبا اعدام ابن جانوران نفس راحتی خواهند كشید »»»
خدا صبرتان بده
احمد
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۰
۰
من هم موافق اعدام نبودم وقبلا هم گفتم زندان در تونلهای ذغال سنگ وكاربااعمال شاقه ودولت هریك ماه فیلم كار این اراذل را پخش كنه ازتلویزیون كه با دیدنش هیچ بنی بشری حتی جرعت فكركردن به دزدی را درسرنداشته باشه اعدام یعنی راحت شدن وكسی كه مرد بدون زجركشیدن فكرنمیكنم براش مهم باشه نمونه اش را خودم درخیابان دیدم كه جوانی بایكی درگیرشده بود میگفت میكشمت دیه تورومیدم ندادم اعدامم میكنن چرا چون این جماعت ترس از این چیزهاندارند بازهم دست برادران نیروی انتظامی وپلیس آگاهی دردنكنه ممنونتونیم خدانگهدارتان باشه وسلام
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
۰
۰
سلام.این یعنی چی كه اسم های انها را كامل نمیگویید و چشم بند روی صورت انها میگذارید.این .... اصلا ارزش وقت گذاشتن ندارند.جرا انها راتحویل خانواده قربانی ها نمیدهید تاخود انها محاكمشان كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها