جام جم ورزشی: مهشید افشارزاده درباره بی توجهی به ورزش بانوان در کشور گفت: با توجه به این که بیشتر جمعیت کشور ما را زنان تشکیل داده اند و استعدادهای ورزشی بالایی دارند، اما متاسفانه مقدار کمی به بودجه ورزشی زنان تعلق می گیرد! این موضوع را می توان دال بر اهمیت نابرابر ورزش زنان و مردان دانست.
کد خبر: ۸۲۲۶۹۸
تمرینات ورزشی با طول عمر حرفه ای یک بازیگر زن رابطه مستقیم دارد

مهشید افشارزاده بازیگر سینما و تلویزیون و کارگردان فیلم سینمایی "پنج ستاره" از بازیکنان سابق تیم والیبال بوده و علاقه زیادی به ورزش کردن دارد. او به صورت تیمی در مسابقات مختلف شرکت کرده است.
به گزارش سایت ورزش بانوان ، افشارزاده درباره جایگاه ورزش کردن بین هنرمندان گفت: ورزش کردن قبل از هرچیزی نوعی ارزش قائل شدن به خود و شناخت خود است. در ورزش زیبایی جسم جستجو می شود اما در حقیقت نتیجه آن تعالی روح و جان است. هنرمندان نیز به صورت فردی و اجتماعی توانا و خالق تحرک هستند و می توانند مشکلات و خستگی های صحنه را تحمل کنند؛ بنابراین می شود باور کرد که رابطه ی تنگاتنگی با ورزش دارند.
وی ادامه داد: البته اگر در بین آنان کسی به ورزش کردن توجه نمی کند، احتمالا به دلیل مشغله زیاد کاری و یا عدم اطلاع از مزایای آن است. تا جایی که من اطلاع دارم و با چند نفر از آنها آشنایی دارم، مطلع هستم که اهل ورزش، تعادل و توازن هستند.

تاثیر ورزش کردن در افزایش طول عمر هنری بازیگران
بازیگر سریال "قهر و آشتی" در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ورزش کردن چه تاثیری می تواند در افزایش طول عمر هنری بازیگران داشته باشد، توضیح داد: برای انتخاب یک بازیگر علاوه بر مهارت های خاص بازیگری و آناتومی چهره، مسلما ساختار فیزیکی مناسب نقش اصلی را ایفا می کند. بنابراین باید گفت تمرینات ورزشی برای یک بازیگر زن بسیار لازم است.
افشارزاده اضافه کرد: آنها می توانند به راحتی و بدون اینکه هزینه ای داشته باشند در اوقات بیکاری در منزل با انجام حرکات ورزشی، خود را سرحال نگه دارند تا برای ایفای نقشهای جوان تر مناسب باشند. چراکه با بالا رفتن سن، انعطاف پذیری عضلات بدن کمتر شده و پوست شل می شود اما متاسفانه عده ای با چاق کردن خود سعی دارند از شل شدن بدن جلوگیری کنند که اشتباه است؛ چرا که سلامت، قدرت تحرک، هماهنگی و تعادل جسم خود را هدف قرار می دهند.
کارگردان فیلم سینمایی "پنج ستاره" توضیح داد: افراد باید عضلات خود را با ورزش قوی کنند تا به گردش بهتر خون هم کمک کرده باشند و در عین حال از دچار شدن به یاس فلسفی که اکثر هنرمندان درگیرش می شوند، دور بمانند.

ورزش کردن اصلی ترین رکن زندگی من است
وی همچنین درباره اینکه به عنوان یک بازیگر زن و داشتن مشغله کاری زیاد در این حرفه چقدر وقت برای ورزش کردن می گذارد، گفت: در دنیای ماشینی امروز ورزش مانند هنر کمک می کند تا به شادی دست یابیم و توانایی در انجام کارها را بالا می برد. ورزش کردن از گذشته تا به حال رکن اساسی را در زندگی من داشته است.
افشارزاده افزود: با این که مسئولیت زندگی مشترک و پرداختن به امور شخصی وقت زیادی را از من می گیرد؛ ولی هنوز ورزش برایم در بالاترین مرتبه قرار دارد؛ چرا که می دانم سلامتی خود را مدیون آن هستم و معتقدم از انجام دادن آن لذت می برم و بر بدن و روح خود اثر مثبت می گذارم.

این بازیگر توانمند سینما و تلویزیون تاکید کرد: برخی از نقش هایی که در فیلم های مختلف بازی کرده ام بر اساس توانایی ورزشی ام بوده است. به طور مثال در فیلم "یاران" باید از هلیکوپتر به مرداب انزلی می پریدم یا در فیلم " آی پارا" که نقش یک دختر کرد را ایفا می کردم در کوه و کمر مشغول اسب سواری بودم.

افشارزاده همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ورزش مورد علاقه شما چیست، اظهار داشت: به تمامی ورزش ها علاقه دارم و آنها را انجام می دهم؛ اما ورزشی که به صورت حرفه ای آن را دنبال می کنم والیبال است که در سال های گذشته سه روز در هفته تمرین می کردم. به طوری که حتی اگر در سر صحنه فیلم برداری هم حضور داشتم برای انجام آن وقت می گذاشتم و خود را به موقع به تمرینات می رساندم.

بازیگر فیلم سینمایی "بای سیکل ران" ادامه داد: به طور کلی روحیه کار تیمی و همکاری گروهی را دوست دارم و از فعالیت های ورزشی لذت می برم. هنوز بهترین خاطراتم مربوط به دوران بازی در تیم والیبال و بازی کنار هم تیمی هایم است.

وی در پایان اضافه کرد: کمبود سالن ورزشی از دیگر مشکلات بانوان ورزشکار است . به خاطر دارم زمانی که در سالن والیبال باشگاهمان تمرین می کردیم، ما را مجبور کردند تعداد جلسات تمرین را به دو جلسه یک ساعت و نیمه در هفته برسانیم تا بتوانند سالن را در اختیار افرادی که در رشته ی بدنسازی ثبت نام کرده بودند، قرار دهند چون شهریه ی بالایی از آنان می گرفتند ولی ما که جزو تیم باشگاه بودیم، شهریه نمی دادیم. در حالی که تیم های خارجی روزی دو بار و هربار سه ساعت در سالن ورزشی باشگاهشان تمرین داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها