دروازه‌بان پیشین شیاطین سرخ معتقد است که پس از او منچستریونایتد دروازه‌بانان مطمئن کمی را به خود دیده است.
کد خبر: ۸۲۱۶۵۰
برخی دروازه‌بانان من‌یونایتد اعتمادبه‌نفس کافی را نداشته‌اند

پتر اشمایکل که بین سال‌های 1991 تا 1999 مسئول حفاظت از دروازه شیاطین سرخ بود، گفت: پست دروازه‌بانی در منچستریونایتد همواره به خاطر سبک بازی این تیم مهم بوده است. منچستریونایتد تیمی هجومی است و به دنبال رسیدن به گل و پیروزی است. وقتی بازیکنانی را برای شرکت در کارهای هجومی متعهد می‌کنید نیاز به دفاع مستحکمی هم دارید و یک دروازه‌بان قدرتمند درک می‌کند که هر لحظه چه اتفاقی در زمین خواهد افتاد.

وی افزود: بعضی از دروازه‌بانانی که پس از من به منچستریونایتد ملحق شدند این ویژگی بازیخوانی را نداشتند. آنها اعتمادبه‌نفس کافی را نداشتند، بنابراین نمی‌توانستند این اعتمادبه‌نفس را به هم‌تیمی‌ها و خط دفاعی خود منتقل کنند و این مشکل بزرگی بود. خوشبختانه وقتی ادوین فن‌در سار به منچستریونایتد ملحق شد، این مشکل برطرف شد و دروازه‌بان استانداری که باید پشت بازیکنان باشد، در تیم حضور داشت.

دروازه‌بان پیشین تیم ملی دانمارک عنوان کرد: به نظر من دروازه‌بانان اولین مهاجم تیم‌شان هستند. پپ گواردیولا می‌گوید که تمام بازیکنان مدافع و تمام آنها مهاجم هستند و با توجه به سبک بازی دروازه‌بانان امروزی حرف او کاملاً درست است. دروازه‌بانان در شکل دادن تیم خیلی درگیر هستند، اما حقیقت این است که کار دروازه‌بان هنوز محافظت از دروازه تیمش است که به نظر من برای این کار نیاز به اعتمادبه‌نفس بالایی دارد.

اشمایکل تصریح کرد: اعتقاد راسخ دارم که اگر چهار یا پنج بازیکن عقب‌گیر تیم (دروازه‌بان و سه یا چهار بازیکن خط دفاعی)، عملکرد سطح بالایی نداشته باشند، نمی‌توانید به اندازه کافی در حمله موفق باشید. می‌توان تیمی هجومی داشت، اما داشتن دفاعی مستحکم در تیم خیلی مهم است و این را فصل گذشته در چلسی دیدیم که با تعداد گل خورده کمی به قهرمانی رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها