روزنامه فرانسوی «لوموند» با اشاره به این که «فرانسه به بازار بزرگ ایران امید بسته است» می‌نویسد، با وجود این که وزیر امور خارجه فرانسه مورد انتقادهای زیادی درباره سختگیری‌هایش در مذاکرات هسته‌ای قرار گرفته اما سفر وی به ایران می‌تواند فصل جدیدی در روابط دو کشور باز کند و پاریس امیدوار است شانس زیاد شرکت‌های فرانسوی در بازار ایران از بین نرود.
کد خبر: ۸۲۱۳۷۰

به گزارش ایرنا، روزنامه لوموند در ادامه نوشت: به رغم نحوه مذاکرات بر سر مساله خاورمیانه، فابیوس امیدوار است شانس‌های زیادی که برای شرکت‌های فرانسوی در بازار ایران هست از بین نرود. این در حالی است که دولت فرانسه امیدوار است در اواخر ماه سپتامبر2015 همراه 80 شرکت بزرگ فرانسوی برای کشف این بازار بزرگ به ایران سفر کند.

در همین حال یک هفته‌نامه فرانسوی از انتقاد و عصبانیت شرکت‌های بزرگ و بانک‌های این کشور از رئیس‌جمهور و وزیر خارجه فرانسه به دلیل تاخیرشان در ورود به بازار ایران و عقب ماندن از رقبا خبر داد. هفته‌نامه لو کنَقْد آنشِنِه، (le canard enchaîné) ضمن انتقاد از تاخیر فابیوس برای سفر به ایران نوشت: انجمن برترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری فرانسه (مدف MEDEF) و تعداد زیادی از بانکداران و شرکت‌های صنعتی این کشور، وزارت امور خارجه فرانسه را از قبل زیر فشار قرار داده بودند که مسئولان فرانسوی در رفتن به ایران تاخیر نکنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها