مسابقات جهانی تیراندازی- آذربایجان

احمدی طلا گرفت، خدمتی برنز

مه‌لقا جام بزرگ پس از رقابت‌های تیراندازی در المپیک لندن نتوانست شرایط خوبی در رقابت‌های بعدی داشته باشد. او حتی در رقابت‌های تیراندازی بازی‌های اینچئون کره جنوبی، نتایج قابل قبولی نداشت تا این که در رقابت‌های دانشجویان جهان مدال طلای تیراندازی درازکش را از آن خود کرد. با این نتیجه اکنون جام بزرگ بار دیگر از امیدهای کسب سهمیه المپیک به شمار می‌رود. در ضمن تیم تیراندازی دانشجویان ایران موفق شد در بیست و هشتمین دوره مسابقه‌های دانشجویان جهان به دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز دست یابد.
کد خبر: ۸۲۰۷۴۱
جام بزرگ: در آذربایجان سهمیه المپیک می‌گیریم

پس از مدت‌ها بالاخره در رقابت‌های دانشجویان جهان در کره مدال گرفتید. دلیل این وقفه در کسب موفقیت چیست؟

من در تمام مسابقه‌هایم بسیار سعی کرده‌ام؛ اما به خاطر امکانات محدود نتوانسته‌ام به نتایج دلخواه برسم. در بازی‌های آسیایی با همه مشکلات‌ در جای چهارم قرار گرفتم، بنابراین سعی‌ام را کرده‌ام و باز هم برای موفقیت در رقابت‌های آینده سخت تمرین می‌کنم.

برای موفقیت مه‌لقا جام بزرگ چه نکته تازه‌ای باید نوشت؟

بنویسید جام بزرگ در تفنگ ۵۰ متر دراز کش زنان به مدال طلا رسید و با امتیاز 5/623 رکورد ملی این بخش را که پیش از این نیز در اختیارش بود، 3/3 امتیاز افزایش داد.

آیا می‌توان گفت رقابت‌های جهانی دانشجویان در سطح معتبری برگزار شد؟

بله زیرا قهرمان و نایب قهرمان المپیک لندن در این رقابت‌ها شرکت کرده بودند. حتی ورزشکارانی که در المپیک 2016 برزیل سهمیه گرفته‌اند، در این رقابت‌ها حاضر بودند.

‌شما در دوره قبلی المپیک دو سال زودتر از برگزاری بازی‌های لندن سهمیه گرفتید، اما ظاهرا این مهم هنوز برایتان اتفاق نیفتاده است.

درست است، اما من هم بیکار ننشسته‌ام. دوره قبل توانستم در 18 سالگی سهمیه بگیرم، اما اکنون شرایط دشوارتر از قبل شده است. با وجود این نا امید نیستم و از آخرین بخت خود‌ برای گرفتن سهمیه برزیل استفاده می‌کنم.

روال سهمیه گرفتن تیراندازان ایران به چه ترتیبی است؟

ما دو فرصت را در مسابقه‌های کسب سهمیه از دست داده‌ایم. در یک مسابقه هم اصلا حضور نداشتیم. اکنون رقابت‌های جام جهانی آذربایجان را پیش رو داریم و برای این رقابت‌ها تمرین می‌کنیم. امید بچه‌های تیم این است بتوانند در آذربایجان سهمیه بگیرند، زیرا آخرین فرصت برای ماست.

در رقابت‌های آسیا هم شانسی دارید.

رقابت‌های آسیا به صورت محدودتری برگزار می‌شود و امیدوارم کار صعودمان به المپیک به آنجا نکشد و بتوانیم در آذربایجان سهمیه بگیریم. در حال حاضر تمرینات مان در اردوی آماده‌سازی دنبال می‌شود و بچه‌ها با کمبود فشنگ و امکانات مناسب تمرینی، همچنان برای گرفتن سهمیه در آذربایجان انگیزه کافی دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها