حال بیایید تا با هم این هیولای آرام را پس از گذشتن از زیر دستان طراحان و مهندسان حرفهای لارته ببینیم؛ QX80 دیگر یک SUV آرام و متین نیست، جنبوجوش و عصیان در آن فریاد میزند!
بگذارید که رو راست باشم؛ هرچند رنگ آبی تیره این خودرو، بسیاری از مشکلات و کمدقتیهای طراحی مدل پایه آن را میپوشاند و عملاً اثری از آنها باقی نمیگذارد، هرچند که قسمتهای نقرهایرنگ بدنه آن در برخی از نقاط باعث تضاد رنگی دلچسبی شده است، اما نظرتان راجع به جلوپنجره این خودرو چیست؟ چراغهای روزتابش چطور؟ به نظر من که اینها موارد منفی نیستند که به خاطرشان لارته را مقصر بدانیم؛ اما نویسنده منبع این خبر اعتقاد دارد که تمام این اضافات چهره خودرو را به «هر چیزی» جز «دلپذیر» تبدیل کردهاند!
همچنین تغییراتی در آرم «اینفینیتی» نیز انجام شده است تا این آرم تناسب بیشتری با «کرگدن»* وحشی تیونر روس داشته باشد؛ در ضمن ۲ عدد اگزوز دوتایی که برای همخوانی بیشتر با خودرو با استیل ضد خش جلا خوردهاند نیز در این SUV خودنمایی میکنند.
به گفته لارته دیزاین: تمام خودرو یک طرف، چرخهای ۲۲ اینچی آن طرفی دیگر… طراحی ما فوقالعاده است!
هرچند ظاهر این خودرو دستخوش تغییرات زیادی شده است و فریاد «آماده هر مسیری هستم» را سر میدهد، اما موتور آن هیچ تغییری نداشته است و هنوز همان موتور ۴۰۰ اسببخاری ۸ سیلندری که 6.5 لیتر حجم دارد، وظیفه حیات بخشیدن به این «کرگدن» را بر عهده گرفته است.
شاید در انتها بد نباشد که به وزن خودرو که چیزی معادل ۲۷۸۵ کیلوگرم است اشاره کنیم؛ راستی، یک «کرگدن» چقدر وزن دارد؟(پدال)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگو با محسن بهرامی، گوینده کتاب «مسیح بازمصلوب»
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم: