نایب‌ رئیس شورای شهر تهران به بازدیدی که از محور سولقان داشت اشاره کرد و گفت: در صحنه سیلاب مدیر دیدیم اما امدادرسانی و خدمات‌رسانی ندیدیم به جز سازمان آتش‌نشانی که در حال فعالیت بود.
کد خبر: ۸۱۹۰۷۳
صحنه سیلاب «مدیر» دیدیم اما «امدادرسانی» ندیدیم

مرتضی طلایی با اشاره به سیلاب اخیر در استان تهران گفت: بحران و حوادث غیرمترقبه یک فرایند چند مرحله‌ای است.

نائب رئیس شورای شهر افزود: مرحله اول پیش‌بینی کردن است و برخی از دستگاه‌ها مکلفند که وقوع حادثه را پیش‌بینی کنند همانند سازمان هواشناسی.

وی اظهار کرد: مرحله بعد پیشگیری است تا خسارت وارده کمتر باشد و مرحله سوم مهار کردن و مقابله با بحران است تا خسارت وارده کمتر شود.

طلایی افزود: مرحله چهارم ترمیم و بازسازی است تا به شرایط اولیه بازگردیم و باید بین تمام این مراحل یک پیوست وجود داشته باشد و اطلاع‌رسانی به افکار عمومی درست انجام شود.

نائب رئیس شورای شهر اضافه کرد: با کمال تأسف در حوادث تهران هیچکدام از این مراحل شکل نگرفته و به نوعی دچار غافلگیری شدند و به نوعی اصلی‌ترین مشکل، غافلگیری است.

طلایی در خصوص متولی این حوادث در تهران گفت: در داخل شهرها متولی شهرداری و در خارج از شهرها دهیاری‌ها، بخشداری و فرمانداری است.

وی به بازدیدی که از محور سولاقان داشت اشاره و کرد و گفت: در صحنه سیلاب مدیر دیدیم اما امدادرسانی و خدمات رسانی ندیدیم بجز سازمان آتش‌نشانی که در حال فعالیت بود، این در حالی است که این حادثه هیچ ربطی به شهرداری تهران نداشت.

نائب رئیس شورای شهر تهران به آمار مفقودی‌ها اشاره کرد و گفت: برخی اعلام می‌کنند که بین 20 تا 60 مفقودی گزارش شده در حالیکه کشف جسدها به 15 مورد رسیده است، باید بیشتر فعالیت کنند تا سریعتر موضوع جمع شود.

وی به آبراه‌هایی که در کنار مسیل ها زده می‌شوند تا آب را به سمت رودخانه هدایت کنند، گفت: همین حالا به جاده سولاقان مراجعه کنید، یک آبراه نمی‌بینید.

طلایی همچنان به احداث ساختمان‌های غیرمجاز در طول مسیر اشاره کرد و گفت: 700 واحد غیرمجاز فقط در یک نقطه ساخته شده است.

نائب رئیس شورای شهر تهران افزود: خارج از طرح هادی روستای سولاقان، ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی صورت گرفته است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نرم افزار موبایل
-
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
۰
۰
همه حرف خوب می زنند ولی در عمل هیچ ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها