جام جم ورزشی: مقامات دولتی کشور گابن شایعه شکل گرفته توسط برخی رسانه‌ها مبنی بر ارائه مبلغ هنگفتی از سوی آنها برای کشاندن ستاره آرژانتین بارسلونا به این کشور را تکذیب کردند.
کد خبر: ۸۱۸۹۸۸
دولت گابن به مسی پولی پرداخت نکرده‌ است

لیونل مسی اخیراً سفری به گابن داشته تا به صورت نمادین فرآیند احداث یک استادیوم فوتبال را در این کشور آغاز کند. به دنبال این ماجرا برخی از رسانه‌ها اعلام کردند مسی، کسی که رئیس جمهور گابن شخصاً راننده او برای رساندنش به ورزشگاه شد، برای سفر تبلیغاتی‌اش به این کشور مبلغ هنگفتی دریافت کرده اما مقامات دولتی این کشور این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

مسی و هم‌تیمی قدیمی او دکو، به دعوت رئیس جمهور گابن، علی بونگو اوندیما به این کشور آمده بودند تا اولین خشت ورزشگاه پورت جنتیل، یکی از استادیوم‌هایی که قرار است میزبان بازی‌های جام‌ملت‌های آفریقا در سال 2017 باشد را بگذارند. در همین حال سایت تحقیقاتی موندافریکه و همچنین نشریه معروف فرانس فوتبال فرانسه ادعا کردند مسی برای حضورش در گابن 3.5 میلیون یورو دریافت کرده است.

در واکنش به این خبر، سفارت گابن در فرانسه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ مبلغی به مسی بابت سفرش به آفریقا پرداخت نشده است. در این بیانیه آمده است: جمهوری گابن قویاً انتقال هر گونه وجه یا وعده ارائه پول به بازیکن تیم ملی آرژانتین، لیونل مسی را تکذیب می‌کند.

در پی سفر مسی به آفریقا در روزهای 17 و 18 جولای (26 و 27 تیر) به دعوت علی بونگو، فرانس فوتبال در گزارشی این چنین نوشت: در گابن، جایی که بخش زیادی از مردم از درآمدهای حاصل از فروش نفت سودی نمی‌برند، حزب مخالف تاکتیک‌هایی که برای انحراف اذهان از مسائل سیاسی اتخاذ می‌شود و همچنین انواع دیژر سیرک‌ها را تقبیح می‌کند.

به نوشته فرانس فوتبال ساموئل اتوئو، ستاره پیشین بارسلونا و تیم ملی کامرون که رابطه صمیمانه‌ای با علی بونگو دارد، احتمالاً در فراهم آوردن زمینه سفر مسی به گابن نقش داشته است. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها