نگاهی به دستمزدهای نجومی ستاره‌های فوتبال در 5 لیگ معتبر اروپایی

پول پارو کردن در بهترین لیگ‌های دنیا

لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا تا یک ماه دیگر یکی پس از دیگری آغاز می‌شود. پنج لیگ لالیگای اسپانیا، لیگ برتر انگلیس، سری آ ایتالیا، بوندسلیگای آلمان و لوشامپیونه فرانسه همچنان در صدر برترین لیگ‌های فوتبال اروپا قرار دارند و باید بیشترین میزان دستمزدهای داده شده به بازیکنان در این پنج لیگ رد و بدل شود. براساس آخرین گزارش‌ها، میزان دستمزد هفتگی و ماهانه و البته سالانه بازیکنان شاغل در این لیگ‌ها (غیر از ایتالیا) برای فصل 2016 ـ 2015 باز هم افزایش خواهد یافت. حتی بدون این افزایش، بازیکنان شاغل در این پنج لیگ معتبر فوتبال دنیا، بیشترین دستمزد را در مقایسه با دیگر بازیکنان شاغل در لیگ‌های مختلف دریافت می‌کنند. میزان پول‌هایی که در برخی از این لیگ‌ها به بازیکنان داده می‌شود بسیار نجومی و شگفت‌انگیز است. در ادامه به متوسط دستمزد این پنج لیگ و البته گران‌ترین بازیکنان شاغل در هر یک نگاهی خواهیم داشت.
کد خبر: ۸۱۸۷۰۸

لیگ برتر انگلیس؛ پولدارترین لیگ دنیا

لیگ برتر انگلیس هم‌اکنون در رده‌‌بندی برترین لیگ‌های فوتبال دنیا در رده دوم و پایین‌تر از لالیگای اسپانیا قرار دارد، اما از حیث پرداخت حقوق به بازیکنان یکه‌تاز است. متوسط دستمزد سالانه بازیکنان لیگ برتری دو میلیون و 273 هزار پوند است که مبلغ بسیار بالایی محسوب می‌شود. از سویی، لیگ برتری‌ها به ازای هر هفته نیز به طور میانگین 43 هزار پوند درآمد دارند. برخی بازیکنان شاغل در این لیگ پولدار در زمره پردرآمدترین افراد بریتانیایی قرار گرفته‌اند و همین نشان می‌دهد در لیگ جزیره چه پول‌های کلانی رد و بدل می‌شود. هم‌اکنون وین رونی، کاپیتان تیم ملی فوتبال انگلیس و کاپیتان منچستریونایتد بالاترین میزان دستمزد هفتگی را دریافت می‌کند. او هفته‌ای 320 هزار پوند از باشگاهش می‌گیرد که در تاریخ لیگ برتر انگلیس بی‌سابقه است. ادن هازارد، آنخل دی ماریا و سرخیو آگوئرو دیگر بازیکنانی هستند که در فصل گذشته دستمزد هفتگی بین 250 تا 300 هزار پوند داشتند.

جهش بوندسلیگا به رده دوم

لیگی که از دل آن تیم ملی فوتبال آلمان بیرون آمد و قهرمان جام جهانی 2014 شد در سال‌های اخیر از همه لحاظ پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای تجربه کرده است. بوندسلیگا که براساس برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی شده تا پنج سال آینده به صدر برترین لیگ‌های دنیا می‌رسد هم‌اینک در زمینه پرداخت حقوق به بازیکنانش در رده دوم پردرآمدترین لیگ‌ها قرار دارد. بوندسلیگا از لالیگا و سری آ بیشتر به بازیکنان پول می‌دهد. یک میلیون و 456 هزار پوند میزان میانگین درآمد بازیکنان حاضر در بوندسلیگاست. 28 هزار و 11 پوند نیز مبلغی است که بازیکنان به طور میانگین هفتگی دریافت می‌کنند؛ در حالی که در سال‌های گذشته بوندسلیگا از لحاظ پرداخت حقوق به بازیکنان پایین‌تر از لیگ‌هایی همچون لالیگا، لیگ برتر، سری آ و حتی لوشامپیونه قرار داشت.

گران‌ترین بازیکنان تاریخ، بیشتر از لالیگا هستند و فوق‌ستاره‌هایی همانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در این لیگ هفته‌ای کمتر از330 هزار پوند دریافت نمی‌کنند. با این حال میانگین حقوق هفتگی بازیکنان لالیگا به طور متوسط هفته‌ای 77 هزار پوند است

جالب است بدانید پنج بازیکن پردرآمد بوندسلیگا که بیشترین درآمد را میان همه بازیکنان شاغل در لیگ آلمان دارند همگی در بایرن مونیخ بازی می‌کنند. فرانک ریبری، فیلیپ لام، باستین شواین اشتایگر (دو هفته پیش به منچستریونایتد پیوست)، ماریو گوتزه و روبرت لواندوفسکی که همگی در بایرن مونیخ بازی می‌کنند به ترتیب رده‌های اول تا پنجم پردرآمدترین بازیکنان شاغل در بوندسلیگا را در اختیار دارند. ریبری با درآمد سالانه 9 میلیون پوند یکه‌تازه است.

سری آ همچنان در رده سوم

مشکلات مالی از سر و کول باشگاه‌های ایتالیایی بالا می‌رود، اما این دلیل نمی‌شود کشور چکمه‌پوش و لیگش میان سه لیگ پردرآمد فوتبال دنیا قرار نداشته باشد. با تمام بحران‌های مالی چند سال اخیر فوتبال ایتالیا، میانگین درآمد بازیکنان حاضر در تیم‌های سری آ حدود یک میلیون و 313 هزار و 681 پوند است. 25 هزار و 263 پوند نیز رقمی است که میانگین درآمد هفتگی بازیکنان سری آ را نشان می‌دهد. سری آ ایتالیا نسبت به درآمدزایی همچنان در رده سوم قرار دارد؛ رده‌ای که سال‌های گذشته هم در اختیار داشت. اما پردرآمدترین بازیکن سری آ ایتالیا کیست؟ او کسی نیست جز دانیله ده روسی، هافبک تیم رم که هفته‌ای تقریبا 150 هزار پوند درآمد دارد. کارلوس ته‌وز هم که بتازگی از یوونتوس جدا شده و به بوکاجونیورز پیوسته نیز در فصل 2015 ـ 2014 در رده دوم پردرآمدترین‌ها قرار داشت.

جایگاه عجیب لالیگا

لالیگای اسپانیا برترین لیگ فوتبال جهان است، اما عجیب این که با وجود باشگاه‌هایی نظیر رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکو مادرید جایگاه چهارم لیگ‌هایی را در اختیار دارد که بیشترین میزان دستمزد را به بازیکنان می‌پردازد. عجیب‌تر آن که گران‌ترین بازیکنان تاریخ بیشتر از لالیگا هستند و فوق‌ستاره‌هایی همانند لیونل مسی و کریستیانو رونالدو در این لیگ هفته‌ای کمتر از330 هزار پوند دریافت نمی‌کنند. با این حال میانگین پرداخت حقوق به بازیکنان لالیگایی معادل یک میلیون و 213 هزار پوند است. لالیگایی‌ها هم به طور متوسط هفته‌ای 77 هزار پوند می‌گیرند. مشخص است چه کسانی درصدر پردرآمدترین بازیکنان لالیگا قرار دارند. همان طور که ذکر شد کریستیانو رونالدو و لیونل مسی با حقوق هفتگی بین 320 تا 340 هزار پوند، پردرآمدترین بازیکنان هستند؛ اما ستاره‌های دیگری همچون اینیستا، گودین، بیل و بنزما نیز دستمزد‌های هفتگی بالای 190 هزار پوند دارند.

لوشامپیونه هم اوج می‌گیرد

در نهایت می‌رسیم به لوشامپیونه فرانسه که در سال‌های اخیر قدرت مضاعفی در فوتبال اروپا پیدا کرده است که بخش عمده این قدرت به باشگاه‌های متمولی مانند موناکو و پاری‌سن ژرمن برمی‌گردد. میانگین متوسط در این لیگ 987 هزار و 933 پوند است و عدد 48 هزار پوند نیز به متوسط درآمد هفتگی برمی‌گردد، اما این لیگ ستاره‌ای به نام زلاتان ابراهیموویچ دارد که جزو پنج بازیکن پردرآمد دنیا به شمار می‌رود. زلاتان هفته‌ای 210 هزار پوند دستمزد دارد که در میان بازیکنان شاغل در لوشامپیونه بی‌سابقه است. البته ستاره‌های دیگر پاری‌سن ژرمن نظیر ادینسون کاوانی اهل اروگوئه و همچنین داوید لوئیز برزیلی نیز جزو پردرآمدترین بازیکنان شاغل در لیگ فرانسه هستند. این لیگ در سال‌های اخیر از حیث پرداخت حقوق به بازیکنان افزایش قابل توجهی به خود دیده است و با توجه به تزریق سرمایه‌های چند صد میلیون دلاری به باشگاه‌های فرانسوی باید گفت لوشامپیونه اوج گرفته است.

منبع: تاک اسپورت‌

هیلدا حسینی‌خواه

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها