آیا سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس این هفته صاحب تیم می‌شوند؟

فرش قرمز زیر پای قلعه‌نویی و دایی

قرعه‌کشی پانزده دوره لیگ برتر همین 22 تیرماه انجام می‌شود و تیم‌ها کم و بیش تمرینات خود را برای حضوری قدرتمند دراین رقابت‌ها شروع کرده‌اند. در این میان تیم‌هایی هستند که در حالت بلاتکیف به‌سر می‌برند و نمی‌دانند فصل آینده قرار است چه کسی را روی نیمکت بنشانند. اینجاست که نام مربیان بزرگی مطرح می‌شود تا روی نیمکت تیم‌های باقی‌مانده بنشینند و جاهای خالی را پر کنند. نکته جالب این است نام‌هایی که این روزها به عنوان گزینه مطرح می‌شوند، همه سابقه‌ای بزرگ و قابل اعتنا دارند.
کد خبر: ۸۱۳۸۹۲
فرش قرمز زیر پای قلعه‌نویی و دایی

در راس این نام‌ها علی دایی قرار دارد، آقای گل ملی فوتبال جهان که در دوران مربیگری هم توانسته یک قهرمانی لیگ و دو قهرمانی در جام حذفی را در کارنامه خود ثبت کند. علی دایی فصل گذشته را با تیم پرسپولیس آغاز کرد، این تیم از روز اول با مشکلات حاد و جدی میان سرمربی و کادر مدیریتی باشگاه کار خودش را شروع کرد و خیلی زود پس از شکست پرسپولیس مقابل تراکتورسازی، حمید رضا سیاسی، علی دایی را برکنار و حمید درخشان را جانشین او کرد. دایی پس از کناره‌گیری از پرسپولیس، کمی از فوتبال فاصله گرفت تا بیشتر او را در فضاهای اجتماعی ببینیم. در آن روزها چند بار نام علی دایی به عنوان گزینه در تیم‌های مختلف مطرح شد، اما همیشه این اخبار، در همین سطح باقی‌ماند و دایی تا پایان لیگ به تیمی نپیوست. این روزها خبرها از بازگشت جدی علی دایی به لیگ برتر می‌گویند. در حال حاضر سه باشگاه راه‌آهن، پیکان و ملوان علی دایی را به عنوان گزینه سرمربیگری خود معرفی کرده‌اند و نوشته خبرگزاری تسنیم این مربی تا روز دوشنبه تصمیم نهایی خود را اتخاذ خواهد کرد. البته رسمی‌ترین پیشنهاد علی دایی به ملوان بندرانزلی برمی‌گردد. این تیم که لیگ پانزدهم را با مالک جدید آغاز می‌کند، مذاکرات با دایی را تاحد دیدار هم پیش برده است. محمود آذرگون، عضو هیات مدیره ملوان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره خبر حضور علی دایی روی نیمکت فصل آینده ملوان، گفت: حضور علی دایی وعده‌ای است که داریوش بهشتی، مالک جدید این تیم به هو‌اد‌ا‌ران داده و احتمالا به دنبال این است که او را به انزلی بیاورد، اما از حضور قطعی او در انزلی اطلاعی ندارم.

یکی از نام‌های دیگری که این روزها نامش زیاد شنیده می‌شود امیر قلعه‌نویی است. او با پنج بار قهرمانی به همراه استقلال و سپاهان، دو نایب قهرمانی به همراه استقلال و تراکتورسازی و یک مقام سومی به همراه استقلال، پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران است. ضمن این‌که وی توانسته دو قهرمانی در سال‌های ۱۳۸۱ و ۱۳۸۷ و یک نایب قهرمانی در سال ۱۳۸۳ در جام حذفی ایران به همراه استقلال به‌دست‌ آورد. قلعه‌نویی در دو فصل گذشته نتوانست با استقلال خوب نتیجه بگیرد و حتی سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به دست نیاورد. همین مساله باعث شد که قلعه‌نویی در این فصل جای خود را به پرویز مظلومی بدهد. خبرها و شایعه‌ها حاکی از این است که امیر قلعه‌نویی هم این هفته به لیگ برتر بازمی‌گردد و برخلاف توصیه‌ای که منصور پورحیدری به او کرده بود که یک فصل استراحت کند، عمل می‌کند. اصلی‌ترین گزینه‌ای که در مورد قلعه‌نویی ذکر می‌شود، پیکان است. این باشگاه که منتظر است تا یکشنبه حکم تجدیدنظر دوباره پرونده جنجالی لیگ برتر در مورد مارتین موتومبا اعلام شود، پس از آن سرمربی خود را معرفی می‌کند.

از طرفی قرار است فولاد نوین توسط براداران شفیع‌زاده خریداری شود که اگر این اتفاق هم رخ دهد، روابط خوب قلعه‌نویی با شفیع‌زاده‌ها که به زمان همکاری او با این گروه در استقلال اهواز برمی گردد، قلعه‌نویی را در میان گزینه‌های اصلی سرمربیگری قرار می‌دهد.

با آن‌که قلعه‌نویی در مذاکره اولیه اعلام کرده در این فصل قصد ندارد خارج از تهران تیمداری کند، اما اگر تصمیم بگیرد هدایت تیمی شهرستانی را عهده‌دار شود، اولویت نخستش استقلال اهواز خواهد بود.

در هر حال بازگشت علی دایی و امیر قلعه‌نویی به لیگ با توجه به این‌که در میان بخشی از هواداران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال محبوب هستند و به‌طور شخصیتی هم جذابیت‌های خاصی دارند، می‌تواند به بالابردن جذابیت لیگ کمک کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها