بار دیگر سالن 12 هزار نفری آزادی، بار دیگر بازی با یکی از قدرت‌های بزرگ دنیا. تیم ملی والیبال امشب و از ساعت 21، با حمایت هواداران پرشورش در یکی از سرنوشت‌سازترین بازی‌های مرحله گروهی به مصاف لهستان می‌رود تا گامی بزرگ به سوی فینال این رقابت‌ها بردارد.
کد خبر: ۸۱۲۱۲۹
یک ایران روی تور لهستان

بعد از پیروزی 3 بر 2 مقابل لهستان در بازی جمعه‌شب، حالا حساسیت رقابت‌های گروه B لیگ جهانی، جایی که بروبچه‌های با انگیزه و جسور تیم ملی والیبال کشورمان در آن حضور دارند به اوج خودش رسیده است. در حال حاضر ایران با 5 پیروزی و 15 امتیاز بعد از لهستانی قرار دارد که 6 برد را در کارنامه خود به ثبت رسانده و 17 امتیازی است.

در این شرایط پیروزی شاگردان کواچ در بازی امشب باعث می‌شود هر دو تیم در تعداد برد با هم مساوی شوند که در این شرایط، امتیاز تیم‌ها تعیین‌کننده است. به عبارتی تیم ملی برای صعود به رده دوم جدول در بازی امشب نیاز به پیروزی 3 بر صفر یا 3 بر یک دارد تا هر سه امتیاز بازی را کسب کند. پیروزی 3 بر 2 هم باوجود آن‌که 2 امتیاز را نصیب ایران و یک امتیاز را نصیب لهستان می‌کند نتیجه قابل قبولی خواهد بود اما تغییری در جایگاه سومی تیم ملی ایجاد نمی‌کند، چراکه ایران 17 امتیازی می‌شود و لهستان به امتیاز 18 می‌رسد.

با این حال باتوجه به این‌که در روز پایانی لهستان به مصاف آمریکا می‌رود و ایران در خانه با روسیه دیدار می‌کند، آنچه شاگردان کواچ باید برای آن تلاش کنند نباختن به لهستان است. در صورتی که ایران این دیدار را واگذار کند اختلاف تعداد بردهای دو تیم ایران و لهستان به عدد ۲ می‌رسد که با در نظر گرفتن میزبانی لهستان از آمریکا در هفته پایانی، این تیم با کسب یک برد از دو دیدار باقی مانده برابر حریف، صعود خود را مسجل خواهد کرد.

درچنین شرایط حساس و سرنوشت‌سازی که پیروزی برای هر دو تیم به منزله گامی بزرگ برای صعود به مرحله نهایی لیگ جهانی خواهد بود، قطعا حمایت هواداران بار دیگر تعیین‌کننده است. جمعه شب پس از آن‌که ملی‌پوشان کشورمان ماراتن 3 ساعته والیبال را در پایان گیم پنجم از لهستان بردند، آنتیگا، سرمربی تیم مهمان در نشست خبری عنوان کرد تماشاگران ایرانی فضای عجیبی درست کرده بودند و توانستند روی نتیجه بازی تاثیر بگذارند.

محمدرضا داورزنی هم پس از پیروزی تیم ملی برابر لهستان در بازی نخست، تماشاگران را رکن اصلی این پیروزی نامید و گفت: به مردم ایران و این تماشاگران تبریک می‌گویم که اینچنین با غیرت مثال‌زدنی از تیم ملی کشورشان حمایت کردند. امیدوارم این روند در دیدار روز یکشنبه هم ادامه داشته باشد و بتوانیم نمایش قابل قبولی داشته باشیم و راه صعود به مرحله بعد را هموار کنیم. بازیکنان ما از جان مایه گذاشتند و امیدوارم بتوانیم در بازی دوم هم به پیروزی برسیم.

حمایت پرشور تماشاگران ایرانی در سایت فدراسیون جهانی والیبال هم بازتاب داشت. این سایت پس از پیروزی ایران مقابل لهستان نوشت، ایرانی‌ها ثابت کردند در تهران و در حضور تماشاگران خودی توانایی شکست دادن هر تیمی را دارند.

در بخشی از این گزارش آمده است: لهستانی‌ها در 4 دیدار اخیر خود مقابل ایران در لیگ جهانی به پیروزی رسیده بودند. آنها در خانه خودی توانسته بودند ایران را در دو بازی پیاپی و با نتیجه‌های سه بر یک و سه بر دو شکست دهند. در مقابل، ایرانی‌ها هم ثابت کردند چقدر در خانه‌شان قدرتمند هستند. آنها هفته گذشته نیز در دو دیدار پیاپی، آمریکا که قهرمان لیگ جهانی در سال گذشته شده بود را نیز با دو نتیجه 3 بر صفر شکست داده بودند.

سعید معروف، کوبیاک و دیگر بازیکنان مطرح دو تیم هم در پایان بازی جمعه شب به نقش پررنگ تماشاگران در پیروزی ایران اشاره داشتند. در چنین فضایی، حالا تماشاگران ایرانی بار دیگر آماده‌اند که تا پای جان از تیم ملی حمایت کنند. بازی دوم با لهستان، همان‌طور که آنتیگا، سرمربی تیم ملی لهستان و کواچ، سرمربی تیم ملی ایران در پایان نشست خبری بازی جمعه شب اشاره کردند، از بازی اول دشوارتر است تنها برگ برنده تیم ما در این شرایط همین حمایت پرشور تماشاگران است.

معرفی حریفان جهانی والیبالیست‌های نوجوان

قرعه‌کشی مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان انجام شد و تیم ایران حریفان جهانی خود را شناخت. گروه‌بندی کامل این رقابت‌ها که با حضور 20 تیم در 4 گروه 5 تیمی برگزار می‌شود به قرار زیر است:

گروهA : آرژانتین، آمریکا، فرانسه، بلژیک و ترکیه

گروه B: چین، کوبا، مکزیک، مصر و ایتالیا

گروه C: ایران، لهستان، چین تایپه، شیلی و بلغارستان

گروهD : روسیه، برزیل، ژاپن، پورتوریکو و آلمان

مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۳ مردادماه در کشور آرژانتین آغاز می‌شود. به همین منظور بامداد دیروز تیم نوجوانان کشورمان راهی ایتالیا شدند تا نخستین اردوی برون‌مرزی خود را در این کشور برپا کنند. کاروان تیم ملی والیبال نوجوانان که شامل ۱۴ بازیکن و هشت همراه است پس از برگزاری چند دیدار دوستانه در ایتالیا و حضور در تورنمنت سه‌جانبه رم که با حضور ایران، ایتالیا و برزیل برگزار می‌شود، راهی آلمان می‌شود تا در این کشور نیز علاوه بر برپایی اردوی آماده‌سازی چند مسابقه دوستانه و تدارکاتی با تیم ملی نوجوانان این کشور برگزار کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها