فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق اعلام کرد دهها تروریست تکفیری داعش در عملیات مناطق مختلف عراق در طول بیست و چهار ساعت گذشته به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.
کد خبر: ۸۱۱۹۴۹
هلاکت ۱۰ سرکرده داعش در الانبار + فیلم

سرتیپ یحیی رسول عبد الله سخنگوی نظامی وزارت دفاع عراق گفت: نیروهای مردمی و ارتش حدود 130 تن از اعضای تروریستی داعش را در استانهای بغداد ، الانبار ، صلاح الدین و شهر موصل کشته و یا زخمی کرده اند.
منابع امنیتی عراق همچنین اعلام کردند؛ در حمله هوایی ارتش عراق به محل تجمع تروریست ها در منطقه عکاشات دراستان الانبار غرب این کشور دست کم 10 تن از سرکرده های داعش به هلاکت رسیدند.
شبکه تلویزیونی العربیه نیز بامداد امروز در خبری فوری گزارش داد 15 نفر از عناصر داعش در حمله جنگنده های ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا در استان الانبارعراق به هلاکت رسیدند.
چندین تروریست داعش نیز که مسبب حملات انتحاری بودند دستگیر شدند.

فالح العیساوی نائب رئیس شورای استانداری الانبار هم اعلام کرد: دولت عراق کار مسلح کردن هفت هزار نفر از نیروهای داوطلب عشایر استان الانبار را به منظور مشارکت در نبرد بازپس گیری این استان آغاز کرده است. اختلاف میان اعضای داعش در فلوجه، به کشته شدن 14 نفر از خود آنان منجر شد.

خبرگزاری واحد مرکزی نیز به نقل از خبرگزاری آناتولی از وین گزارش داد؛ یک مقام اقلیم کردستان عراق روز جمعه گفت : « از کشورهای کمک رسان خارجی می خواهیم برای مبارزه با داعش سلاح های سنگین در اختیار ما قرار دهند».
فلاح مصطفی بکری وزیر امور خارجه دولت اقلیم کردستان گفت: « دولت کردستان برای مبارزه با عناصر داعش به اعزام نیرو و ارتش نیازی ندارد و تنها چیزی که ما برای غلبه بر داعش و نابودی آنان در مناطق شمال عراق نیازمندیم، تجهیزات نظامی و سلاح های سنگین است».

مصطفی بکری دیروز پس از دیدار با سباستین کورتز وزیر امور خارجه اتریش در وین در کنفرانس خبری مشترک اظهار داشت: اقیلم کردستان از نیروی نظامی و امنیتی کافی برای مقابله با داعش برخوردار است و مشکل اصلی نیروهای پیشمرگه در نبرد با داعش کمبود سلاح های سنگین است.
وزیر امور روابط خارجی اقلیم کردستان گفت:« با سباستین کورتز درباره زمینه های گسترش روابط و مناسبات دوجانبه در موضوعات مختلف و افزایش کمک های دولت اترییش به اقلیم کردستان به ویژه کمک های انسانی گفتگو کردم».

مصطفی بکری با تاکید به ضرورت ادامه مبارزه با عناصر داعش در مناطق اشغالی عراق، یادآور شد نیروهای پیشمرگه از توانایی بالایی در مقابله با داعش بهره مند هستند.

بر اساس قانون اساسی، اتریش کشوری بی طرف است و نمی تواند در هیچ عملیات نظامی مشارکت کند و یا کمک های نظامی و تسلیحاتی در اختیار کشورهای خارجی قرار دهد و فقط می تواند در ارسال کمک های بشردوستانه مشارکت کند .

نیروهای امنیتی عراق با حمایت بسیج مردمی و نیروهای پیشمرگه می کوشند مناطق تحت اشغال عراق را از حضورعناصر داعش پاکسازی کنند.

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها