نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی با حضور جمعی از مقامات کشوری و قضات عالی‌رتبه در مسجد ارک برگزار شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این مراسم دادستان کل کشور درباره ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله محمدی گیلانی گفت: ایشان فقیهی بود که فقاهت برای او تبدیل به سرشت شد و در واقع در سرشت او فقاهت جای گرفت.
کد خبر: ۸۱۱۱۸۰
مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی

رئیسی: موسسات غیرمجاز مالی باید تعطیل شود

دادستان کل کشور با بیان این‌که موسسات مالی غیرمجاز، تهدید جدی برای نظام اقتصادی و مالی کشور است، گفت: طبق قانون باید از سوی بانک مرکزی به این موسسات اخطارداده شود و اگر توجه نشد، بانک مرکزی باید از نیروی انتظامی بخواهد اینها را تعطیل کند و به قوه قضاییه نیز اعلام کند تا پیگیری کنیم.

سید ابراهیم رئیسی که به مناسبت هفته قوه قضاییه با شبکه خبر گفت‌وگو می‌کرد، اظهار کرد: با فضای مساعدی که امروز در جامعه به وجود آمده است، موسسات غیرمجاز باید سریع وضعیت خود را با بانک مرکزی روشن کنند و مجوز بگیرند و اگر مجاز نشدند، بدانند حتما تعطیل می‌شوند. ادامه کار این موسسات به صلاح کشور نیست و اگر مردم به آنها اعتماد کردند و مشکلی پیش آمد، مسئولان در این باره مسئولیت شرعی و قانونی دارند .

به گزارش مهر، رئیسی با انتقاد از نظام بانکی و پولی کشور گفت: در نظام بانکی و پولی کشور اگر نظارت دقیق داشته باشیم هر چند وقت یک بار شاهد مفسده اقتصادی نخواهیم بود.

استعفای برخی استانداران برای نمایندگی مجلس

حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با فارس، از استعفای تعدادی از مدیران وزارت کشور از جمله برخی استانداران برای شرکت در انتخابات مجلس خبرداد. به گزارش فارس، گفته می‌شود که محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم به منظور شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس، استعفای خود را به رحمانی فضلی تقدیم کرده است.

نظر مقیمی درباره فعالیت «یکتا»

به‌دنبال تشکیل جبهه‌ای به نام «یکتا» با حضور برخی مدیران ارشد دولت سابق، محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور گفت: در میان احزاب و تشکل‌های سیاسی، جبهه یا حزبی به نام یکتا وجود ندارد، بنابراین اقدامات سیاسی آنان غیرقانونی است. به گزارش ایسنا، او در حاشیه مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدی گیلانی گفت: تشکیل‌دهندگان یکتا می‌توانند برای فعالیتشان از وزارت کشور مجوز بگیرند. اگر آنان اصرار داشته باشند در قالب یک تشکل سیاسی فعالیت کنند باید مجوز بگیرند.

سخنرانی 3 اصلاح‌طلب و 3 اصولگرا در افطاری روحانی

ضیافت افطاری رئیس‌جمهور با حضور فعالان سیاسی امروز درحالی برگزار می‌شود که حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار گفته است: در مراسم ضیافت افطاری رئیس‌جمهور سه نفر از اصلاح‌طلبان و سه تن از اصولگرایان در مورد شرایط کشور به سخنرانی خواهند پرداخت. وی در گفت‌وگو با فارس یادآور شده است: همه اصلاح‌طلبان به ضیافت افطاری آقای روحانی دعوت شده‌اند.

پاسخ ظریف به برخی انتقادها

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با هفته‌نامه «طلوع صبح» در پاسخ به برخی انتقادات به مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده که حمله منتقدان به من، توشه آخرت من است و وبال آخرت آنها. وی افزوده: امیدوارم فضاسازی‌ها به‌خاطر انتخابات نباشد. ظریف با اشاره به توزیع برخی پوسترها علیه مذاکرات، بیان کرده است: متاسفم که برخی پوسترها از بودجه بیت‌المال تولید می‌شود. او به موضوع جعل عکسش در شبکه‌های مجازی هم اشاره کرده و افزوده است: جعل عکسم با فتوشاپ باعث تاسف است، از خودم می‌پرسیدند عکس بهتری به آنها می‌دادم. او همچنین با بیان این‌که «رهبری فرمودند تو را روزانه با اسم دعا می‌کنم»، گفت: این محبت از سر من هم زیاد است.

حق تعداد قابل توجهی از بورسیه‌ها ضایع شده

محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به نظر بنده تعداد قابل توجهی از بورسیه‌ها حقشان ضایع شده و متاسفانه مرجعی هم نیست که به فریادشان برسد و این مرجعی هم که تشکیل شده چون خودش ذی‌نفع است نمی‌تواند تصمیم حقی بگیرد. به گزارش فارس، وی تصریح کرد: حق مردم، اساتید و دانشجویان است که اگر در ارتباط با مسائل مربوط به خود شکایت دارند به یک مرجعی شکایت خود را اعلام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها