رئیس اداره آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت‌، فیلم‌های تبلیغاتی برخی شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های تصفیه آب که با آلوده جلوه دادن آب آشامیدنی برای فروش بیشتر تلاش می‌کنند فریب اذهان عمومی دانست.
کد خبر: ۸۱۱۱۱۵

به گزارش ایسنا، غلامرضا شقاقی با بیان این‌که در این فیلم‌ها آب آشامیدنی شبکه لوله‌کشی را با الکترودهای تجاری (آهن و آلومینیوم) الکترولیز می‌کنند، افزود: این کار باعث تولید رنگ و لجن در اثر آزادسازی یون‌های آلومینیوم و آهن شده و منجر به تولید آبی کدر و سیاه می‌شود که این رنگ‌ها به اشتباه ناخالصی‌های آب معرفی می‌شود که کاری نادرست است.

وی ادامه داد: همه آب‌ها اعم از آب‌های سطحی و زیرزمینی حاوی یون‌هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، سولفات، کلرورو فلوراید هستند که عمدتا ناشی از انحلال مواد معدنی در آب بوده و وجود آن در صورتی که در محدوده مجاز باشند برای سلامتی مفید است.

شقاقی اظهار کرد: انتخاب نوع تصفیه آب بر‌اساس ویژگی‌های آن است و این کار به‌وسیله متخصصان انجام می‌شود و آب‌هایی که در شبکه عمومی به وسیله شرکت‌های آب و فاضلاب تامین می‌شود، نیازی به تصفیه آب اضافی ندارد.

به گفته وی برخی از دستگاه‌های تصفیه آب، املاح مفید آب را بشدت کاهش می‌دهند، همچنین در صورت نگهداری ناصحیح از این دستگاه‌ها بار میکروبی آن افزایش یافته و به‌دلیل حذف کلر آب می‌تواند آلودگی ثانویه ایجاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها