توصیه به روزه داران

وعده افطار و شام را یکی نکنید

یک متخصص طب سنتی گفت: سردرد به هنگام روزه‌داری به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود و راههای درمانی متفاوتی نیز دارد اما عمده‌ترین دلیل، نخوردن سحری است.
کد خبر: ۸۱۰۲۴۱
علت سردرد روزه‌داران و راه‌های تسکین آن

غلامرضا کردافشاری اظهار کرد: معمولاً روزه‌داران با روزه گرفتن دچار انواع سردردها می شوند که اغلب به دلیل نخوردن سحری و عادت به نوشیدن چای و قهوه است که توصیه می‌شود در این ایام چای رقیق مصرف شود.

وی ادامه داد: بهتر است روزه داران برای تأمین قندخون خود به هنگام افطارکردن از آب گرم و خرما استفاده کنند و به یکباره حجم غذای زیادی را در افطار نخورند.

کردافشاری با اشاره به اینکه برای تسکین سردرد می‌توان روغن نعنا را بر سر و گردن ماساژ داد گفت: اغلب روزه داران دچار سردرد از نوع میگرن و در شقیقه سر می‌شوند که این افراد می‌توانند عسل را در آب جوش حل کرده و با کمی آب لیموترش بعد از سحری و قبل از خواب بخورند.

وی تأکید کرد: این افراد می‌توانند در محیطی آرام و به دور از استرس استراحت کنند و چشم ها را ببندند و محل استراحت خود را تاریک کنند.

این متخصص طب سنتی افزود: گاهی نیز سردرد به دلیل کم خونی است که با روزه داری بروز می‌کند برای این افراد نیز مصرف عسل و آبلیمو توصیه می شود.

کردافشاری گفت: روزه‌داران همچنین ممکن است دچار سردرد ناشی از سینوزیت بشوند که این افراد می توانند از بخور روغن بنفشه یا بنفشه بادام هر شب قبل از خواب استفاده کنند. ( فارس )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها