تشییع باشکوه پیکر شهیدان که 175 نفر از آنان غواصانی بودند که با دستان بسته به شهادت رسیده‌اند، پیام‌های زیادی برای مردم و مسئولان کشورمان و همچنین کشورهای خارجی داشت که این روزها چشم به حرکت دولت و ملت ما دوخته‌اند.
کد خبر: ۸۰۹۰۰۲
ما هم با اقتدا به شهیدان مقاومت کنیم

بازگشت پیکر این شهیدان به کشور و تشییع باشکوه آنها در زمانی رخ داد که پیشرفت مذاکرات هسته‌ای، خیلی کند و روند گفت‌وگوها بسیار سنگین شده است و طرف‌های مقابل جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات بر زیاده‌خواهی‌های خود پافشاری می‌کنند.

با آمدن این شهدا و بخصوص شهیدان غواص و حضور بی‌نظیر جمعیت آن‌هم در آن گرمای شدید و در شرایطی که خیلی از حاضران در مراسم روزه بودند، این پیام به زیاده خواهان خارجی مخابره شد که ما پای انقلاب و جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم و همچون دوران دفاع مقدس و سایر مقاطع از جمله مقابله با فتنه 88، پشت سر رهبری ایستاده‌ایم.

همان‌طور که شهدا جان خودشان را برای آرامش، امنیت و آسایش ما دادند مردم با این حضور پیام دادند که ما هنوز ایستاده‌ایم و می‌خواهیم راه شهیدان را ادامه دهیم؛ راه شهیدان هم چیزی نیست جز ایستادگی و مقاومت زیرا این شهیدان با این‌که در عملیات کربلای 4، اسیر شده بودند و دستانشان بسته شده بود یک لحظه در مقابل خواسته‌های نابحق استکبار جهانی و ارتش بعث عراق، کوتاه نیامدند و این نشان‌دهنده این است که ملت ما مانند شهدا می‌خواهد این راه را با عزت و سربلندی ادامه دهد.

استکبار جهانی همیشه به دنبال زیاده‌خواهی و زورگویی و فشار است تا از همه کشورها مخصوصا ایران اسلامی امتیاز بگیرد اما این مردم نشان دادند که هنوز با وجود همه نارسایی‌هایی که هست در صحنه حضور دارند و این حضورشان با شعارهای مرگ بر آمریکا و هیهات مناالذله که سر داده می‌شد این پیام روشن را برای استکبار جهانی داشت که ایران هیچ امتیاز نابحقی به زورگویان نخواهد داد.

مردم با حضور گسترده در مراسم دیروز یک پیام هم به دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده دادند و آن این‌که ما می‌خواهیم راه شهیدان را ادامه دهیم و با همه مشکلاتی که وجود دارد باید کار کنیم و ایستادگی داشته باشیم تا از این مشکلات عبور کنیم و بدانیم که راه‌حل مشکلات در خارج نیست، بلکه هرچه هست در داخل و در همین ظرفیت‌های مردمی است.

مردم این پیام را دادند که در رابطه با موضوع هسته‌ای باید بایستیم تا دشمن بداند که ما امتیازی خارج از ضوابط قانونی نخواهیم داد.

به آنها هرگز اجازه نخواهیم داد که بیایند و هر نقطه‌ای از کشورمان را بازرسی کنند یا این‌که از فرزندان این کشور بازجویی کنند.

مردم ما در گرمای شدید بعد از ظهر 26 خرداد به مسئولان گفتند که ما ایستاده‌ایم و شما هم باید با مقاومت، اقتصاد مقاومتی را راه بیندازید و ملت بر این موضوع تاکید کرد که باید در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کنیم و به هیچ وجه کوتاه نیاییم.

ما باید به تاسی از شهیدان، مسائل جزئی و فردی را کنار بگذاریم و پشت سر ولی امر مسلمین قرار بگیریم تا به اهداف بلندی که امام خمینی(ره) برای انقلاب ترسیم کردند و رهبر معظم انقلاب نیز کشور را در همان مسیر هدایت کرده‌اند دست یابیم.

تنها در این صورت است که کشور پیشرفت می‌کند و این پیشرفت و امنیت برای همه مردم است. همه باید توجه داشته باشیم که اگر روزی خدای نکرده، دشمن به این کشور دست یابد دیگر نه چپ را می‌شناسد و نه راست.

اینجاست که همه باید با هر تفکری به شهدا اقتدا کنیم و در مقابل دشمنی که عربده‌کشی می‌کند و به هیچ چیزی پایبند نیست و همه چیز را برای خودش می‌خواهد شجاعانه بایستیم.

اینجاست که مردم برای شهدا اینچنین در صحنه حضور می‌یابند و این درس و هشدار بسیار بزرگی برای مسئولان بود که باید برای پیشرفت و پیاده کردن عدالت در جامعه بایستیم و اگر نایستیم به اهداف بلندمان نخواهیم رسید.

اسماعیل کوثری - عضو کمیسیون امنیت ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها