ببر سفید بالاخره از قرنطینه خارج شد

ببر سفید درحالی از قرنطینه باغ وحش خارج می‌شود که ببر سیبری بیش از پنج سال از قرنطینه شدنش می‌گذرد.
کد خبر: ۸۰۶۷۹۶

ببر سفیدی که اواسط اردیبهشت گذشته از آلمان وارد کشورمان شد، پس از پشت سر گذاشتن دوران قرنطینه یک ماهه در گمرک فرودگاه امام خمینی(ره) و باغ‌وحش ارم سرانجام دیروز وارد قفسی که در باغ‌وحش برایش درنظر گرفته‌اند، شد.

به گزارش جام‌جم، ماجرای ببر سفید و جنجال خبری آن به نوزدهم اردیبهشت و زمانی برمی‌گردد که پس از ورود این ببر به کشورمان گمرک کشور آن را برای چهار شب در یکی از سالن‌های فرودگاه قرنطینه کردند، چون سازمان حفاظت محیط‌زیست تاکید داشت باغ‌وحش ارم پیش از وارد کردن ببر سفید برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام نکرده بود.

اما به هر شکلی بود بعد از سه روز ببرسفید برای گذراندن ادامه دوران قرنطینه به محلی در مجموعه پارک ارم منتقل شد و منتظر ماند تا سازمان دامپزشکی آزمایش‌های لازم را انجام داده و برای ورود آن به باغ وحش مجوز صادر کند. به نظر می‌رسد بالاخره پس از حدود یک ماه دیروز مسئولان باغ وحش ارم توانسته‌اند تمامی مجوزهای لازم مانند گواهی پزشکی، بهداشتی و مجوز حمل را به دست آورده و ببر سفید را به قفسش منتقل کنند.

ببر سفید که ماده است «براوو» نام دارد، مسئولان باغ وحش برای این ببر چهار ساله قفسی با مساحت حدود 200 متر درنظر گرفته‌اند، نکته اینجاست که نگهداری ببر سفید در تمامی باغ وحش باید به نمایش محدود شده و مسئولان اجازه اجرای هیچ برنامه‌ای برای تولید مثل این گونه ندارند.

به نظر می‌رسد، مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست باید تدبیری برای حل مشکلات یک قلاده ببر سیبری که بیش از پنج سال است در محلی در پارک ارم قرنطینه شده بیندیشند، زیرا قرار بود سازمان حفاظت محیط‌زیست محل مناسبی برای نگهداری از این گربه‌سان پیدا کند،اما تا به حال این مهم اجرایی نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها